ת"א עלתה חרף איתות שלילי מוול סטריט: אלווריון נסוגה 4.1%

טבע עולה 1.9% - מתקרבת לרכישת הענק הבאה ■ אלדר גנזל, מנכ"ל אסטרטג: "העליות יימשכו; כסף שיושב בצד יוסט בקרוב לשוק המניות"

הבורסה נסחרה היום (ד') בעליות שערים תוך שהיא מתנתקת מעט מוול סטריט, שכן החוזים העתידיים בוול סטריט עברו בצהריים לירידות של כ-0.2%, אך בת"א השוורים המשיכו לשלוט בזירה. אל מול הסנטימנט השלילי בחו"ל ניצבת העלאת תחזיות הצמיחה של ברקליס לכלכלת ישראל לשנתיים הקרובות. מחזור המסחר בשוק הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל.

הבנק הבריטי ברקליס קפיטל העלה את תחזיות הצמיחה למשק הישראלי לשנתיים הקרובות. הסיבה לכך היא ההתמתנות הצפויה להערכתו באינפלציה, אשר תגרום לבנק ישראל להאט את קצב העלאות הריבית. האנליסטים צופים כי הצמיחה תסתכם ב-3.3% השנה וכי הריבית במשק תעלה ל-3%.

"78% מהחברות הנסחרות במדד S&P 500, אשר פרסמו עד כה את הדו"חות הכספיים שלהן, היכו את תחזיות האנליסטים; ובכל זאת שוררת בשוק התחושה שהחגיגה קרובה לסיומה, ולא בצדק", אומר אלדר גנזל, מנכ"ל בית ההשקעות אסטרטג. "בד"כ, הסטטיסטיקה מראה ש-61% מהחברות במדד מכות את התחזיות ומכאן אנו למדים שהאנליסטים מושפעים מנתוני עבר ומתקשים לעכל בתחזיות את העתיד להתרחש בכלכלה, שאם לא כן היינו מצפים לכך שרק מחצית מהחברות יכו את התחזית בממוצע. לפי התזה הזו, ניתן בהחלט להניח שגם ברבעונים הבאים יציגו החברות דו"חות טובים מהצפוי, ואלה יספקו דלק להמשך המגמה החיובית עוד זמן רב. ואצלנו בשוק הישראלי - הגיוסים המאסיביים בקרנות האג"ח בשבועות האחרונים מביאים לתמחור יתר באפיק, איתות לכך שכספים נוספים המחפשים סיכון בכל מחיר ממתינים בצד ובוודאי יוסטו בקרוב גם לשוק המניות, מה שיתמוך בהמשך המגמה החיובית בבורסה".

מהזווית הטכנית, זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מעריך כי המגמה של המעו"ף בטווח הקצר-בינוני הינה עדיין שלילית, אולם המגמה ארוכת הטווח היא מגמת עליות.

"מה שצריך לראות מנקודת המבט של מגמת העלייה הוא בשלב הראשון עלייה מעל 1,134 נק' ובשלב השני עלייה מעל 1,150 נק'", אמר סגל. "התנגדות ב-1,134 נק' תיחשב לפיכך סימן דובי. מהלך מעל 1,150 נק' יאחד את הגדרות המגמה לטווח הקצר ולטווח הארוך למגמת עלייה. מהלך מתחת ל-1,120 נק' ילמד על רמת ה-1,090 נק' כעל היעד הבא לירידה".

אלווריון נפלה

שמה של מניית טבע שוב עולה לכותרות בהקשר של רכישה ענקית - ונראה כי המשקיעים מתלהבים מכך. לפי דיווחים ברויטרס, טבע נותרה אחת משתי מתמודדות על רכישת חברת התרופות הגרמנית רציופארם לאחר שפייזר פרשה מהמכרז. ההערכות הן כי מחיר הרכישה יעמוד על כ-3 מיליארד אירו.

מניות הטכנולוגיה ריכזו היום עניין רב בעקבות הדו"חות הכספיים שחלקן כבר פרסמו, ובעיקר על רקע התחזיות שלהן להמשך השנה. אלווריון , למשל, עקפה במעט את התחזיות בתוצאות הרבעון הרביעי שלה, אך היא סיפקה תחזית מאכזבת לרבעון הראשון של 2010 ומניותיה מגיבות בירידות. אודיוקודס עמדה בתחזיות המוקדמות כאשר דיווחה על רווח נקי של 6 סנט למניה.

מניית טכנולוגיה נוספת שבלטה היום היא מג'יק , אשר דיווחה על עסקה עם חברת הענק וישיי (Vishay) לספק לה את מוצר הדגל של החברה, פלטפורמת היישומים uniPaaS RIA וכן את פלטפורמות האינטגרציה, iBOLT. היקף העסקה לא נמסר, אולם ל"גלובס" נודע כי מדובר בסכום של מאות אלפי שקלים, ככל הנראה כחצי מיליון שקל.

ומהטכנולוגיה ל"קדחת הקידוחים" - והיום הגיע שוב תורה של זרח לככב מבין מניות הנפט. השותפות הודיעה היום כי היא תפעל להארכת מועד הפקיעה של אופציה סדרה 2 שלה, כיוון שהאופציה נמצאת "מחוץ לכסף". זרח מבקשת הארכה של יותר מחודש לפקיעה, בתקווה שהאופציות ייכנסו לכסף וימומשו. מימוש מלא מצד המשקיעים יזרים לקופתה של זרח עוד 110 מיליון שקל.

בינתיים, יובל בן זאב, מנהל המחקר בכלל פיננסים, ממליץ לא להיכנס להנפקת אלון חיפושי גז של דור אלון . להערכתו, המחיר אינו זול והחלופות - ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים -עדיפות. לדבריו, "מי שמעוניין ב'תמר' ו'דלית' יעדיף לרכוש את החלופות הקיימות".

בקרב מניות הנדל"ן, דלק נדל"ן עלתה לאחר שדיווחה על מכירת 8 מיליון מניות של חברת מבני תעשיה במחיר של 6.2 שקל למניה. לדלק נדל"ן נותרו עוד 34 מיליון מניות של מבני תעשיה והחברה עשויה למכור אותן בקרוב.

[לאתר המעו"ף]