אסיה ננעלה בעליות של עד 2.4%; אירופה ננעלה בירידות שערים

רווחי הונדה זינקו ב-566% ל-1.46 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי השלישי - המניה עולה ב-2.3% בטוקיו ■ בית ההשקעות AMP קפיטל אינווסטורס: "אנחנו מקבלים עוד ועוד עדויות להתאוששות מחזור העסקים"

שוקי אירופה ננעלו הערב (ד') בירידות שערים בהובלת מדד הדאקס הגרמני, בניגוד למגמה החיובית באסיה ובהתאם למגמה השלילית בוול סטריט.

שוקי אסיה ננעלו בעליות שערים בהמשך לנעילה החיובית אמש (ג') בוול סטריט כתוצאה מעלייה במכירות הבתים הקיימים, מה שחיזק את אמון המשקיעים בהתאוששותה של הכלכלה הגדולה ביותר בעולם מהמשבר הפיננסי.

"אנחנו מקבלים עוד ועוד עדויות להתאוששות של מחזור העסקים", אמא נאדר נעימי, אסטרטג בבית ההשקעות AMP קפיטל אינווסטורס. "נתוני המאקרו ממשיכים לתמוך בהתאוששות".

עם זאת, יש גם אופטימיים פחות; מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, אמר כי "הנסיגה החדה ביותר בשוק המניות מזה 11 חודשים עלולה להחמיר לאור נתוני התעסוקה המדאיגים בארה"ב ותחזיות של אנליסטים שלא מתממשות".

"המשקיעים תימחרו בטעות יציאה מסודרת מתוכניות התמריצים, התאוששות של שוק האשראי, ומדיניות ממשלתית מתואמת לעידוד הצמיחה.

המשמעות היא שהתחזיות של וול סטריט לגבי 2010 עלולות להתגלות כמוטעות ומחירי המניות ייפלו".

"המשקיעים עלולים לגלות כי המימושים הגלובליים במהלך חודש ינואר הם התחלה של שנה מאכזבת במספר סקטורים".

הגרעון המסחרי של אוסטרליה התרחב בדצמבר

הגרעון המסחרי של אוסטרליה התרחב בחודש דצמבר לאור התחזקות המטבע המקומי ועלייה ביבוא לעומת היצוא. הגרעון המסחרי הסתכם ב-2.25 מיליארד דולר אוסטרלי (1.99 מיליארד דולר) בהשוואה ל-1.73 מיליארד דולר בנובמבר.

רווחי הונדה זינקו פי 6

הרשויות בארה"ב החלו לבדוק את את חטיבת האלקטרוניקה של טויוטה , כדי למצוא את הסיבה להאצה פתאומית ובלתי רצונית של כלי הרכב. כך נכתב בלפחות שבע תביעות שהוגשו לאחרונה נגד יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם. הרשות לבטיחות בדרכים בארה"ב בודקת האם הפרעה אלקטרומגנטית גורמת לתפקוד לקוי של דוושת ההאצה. הדובר של טויוטה מסר כי החברה מבטלת את האפשרות הזאת.

בניגוד לטויוטה המתחרה, המתמודדת עם פרשת "הדוושה הדביקה", להונדה דווקא בשורות טובות: החברה דיווחה אמש (ג') כי הרווח ברבעון הפיסקלי השלישי זינק ב-566% ל-134.6 מיליארד ין (1.46 מיליארד דולר), או 74.19 ין למניה, מ-20.2 מיליארד ין או 11.16 ין למניה ברבעון המקביל. אנליסטים חזו רווח נמוך בהרבה של 73.5 מיליארד ין. עם זאת, הרווחה התפעולי של הרבעון ירד ל-2.24 טריליון ין בהשוואה ל-2.53 טריליון ין ברבעון המקביל.

רווחי החברה רוש ב-11% ל-4.59 מיליארד פרנק שוויצרי (4.35 מיליארד דולר) לעומת רווח של 4.15 מיליארד פרנק שוויצרי בתקופה המקבילה. הרווח השנתי של רוש הסתכם ב-9.8 מיליארד פרנק שוויצרי. הכנסות החברה גדלו ב-2.8% ל-12.65 מיליארד פרנק שוויצרי. המכירות של חטיבת הפרמה גדלו ב-1.8% ברבעון הרביעי ל-9.96 מיליארד פרנק שוויצרי.