בן-זאב: לא להיכנס להנפקת אלון חיפושי גז - ישראמקו עדיפה

להערכת מנהל המחקר בכלל פיננסים ברוקראז', המחיר לא זול והחלופות במגזר הגז עדיפות ■ מבנה ההנפקה מעיד על עמלות של כ-16% מסל ההנפקה המיועדת לציבור - מבנה כזה לא היה עובר בשלום מכרז מוסדי

מנהל המחקר בכלל פיננסים ברוקראז', יובל בן זאב ממליץ לא להיכנס להנפקת אלון חיפושי גז. להערכתו המחיר לא זול והחלופות במגזר הגז עדיפות. זאת, בהתייחסו לכוונת החברה הבת של דור אלון אשר פעילותה מתמקדת בהחזקה של 3.8% (בעקיפין) מהזכויות במאגרי "תמר" ו"דלית" לבצע הנפקה ראשונית לציבור עליה הודיעה בימים האחרונים.

בן זאב מסביר כי המחיר המוצע בהנפקה אינו זול ותומך את הצהרתו זו בהערכה שביצע בתחילת ינואר למאגרים "תמר" ו"דלית" המשקפת להם שווי של 5.7 מיליארד דולר, ממנו נגזר לאלון גז שווי של כ-760 מיליון שקל, שהם כ-56.5 שקל למניה, לכאורה מחיר הדומה למחיר המינימום בהנפקה שעומד על 57.37, אך בן זאב מציין כי התמונה עלולה להיות בעייתית עוד יותר כיוון ששווי החברה לא מביא בחשבון שיקולי מסוי שעלולים לפעול לרעת אלון גז.

בן זאב טוען כי החלופות במגזר עדיפות. מגזר הגז הטבעי כולל כיום שלוש חלופות אשר להערכתו עדיפות משמעותית על ההשקעה באלון גז והן ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים . מציין כי מחיר שלוש השותפויות בבורסה מגלם הנחה של כ-10%-15% על הערכת השוי של כלל פיננסים למאגרים ולכן מי שמעוניין ב"תמר" ו"דלית" יעדיף לרכוש את החלופות הקיימות.

בנוסף, שלוש השותפויות הללו נסחרות בשווי שוק של כ-5-6 מיליארד שקל ונכללות במדדים המובילים בבורסה בת"א - כיוון שכך הן נהנות מסחירות גבוהה יותר, חשיפה למשקיעים ושקיפות. בן זאב מציין כי בעוד שברכישת מניות אבנר ודלק קידוחים המשקיעים משלמים גם על הפוטנציאל בחיפושים הנוספים ("לוויתן", קפריסין ועוד...) ואפשר לטעון שההשוואה בעייתית, הרי שאפשר לדבוק בהשוואה לישראמקו.

שווי השוק של ישראמקו מגלם למאגרי "תמר" ו"דלית" שווי של כ-18 מיליארד שקל. השווי הנגזר לאלון גז (לאחר התאמה לחוב הפיננסי של החברה) הוא כ-650 מיליון שקל, או כ-48 שקל למניה בלבד, נמוך במידה רבה מהמחיר הנגזר לה בהנפקה הצפויה.

בן זאב מדגיש עוד חסרון אפשרי במעמד המסוי על רקע היותה חברה בע"מ ולא שותפות לחיפושי נפט וגז, וכן מציין כי החברה צפויה להיתקל במחלוקת עם נפטא וחנ"ל בנושא התמלוגים שתידרש לשלם בעתיד שערכם הכלכלי הוא כ-50 מיליון שקל או כ-7% משווי החברה.

בן זאב מציין עוד כי מבנה ההנפקה מעורר שאלות. הוצאות ההנפקה צפויות להסתכם בכ-6 מיליון שקל, שהם כ-19% מתמורת ההנפקה (חיתום ייעוץ וריכוז כ-16%). הכיצד יתכן? שואל בן זאב ועונה מיד, פשוט מאד, מרכזי ההנפקה יקבלו תמורה של 2.6% משווי ההצעה הכוללת לציבור (כולל בגין המניות המחולקות לציבור כדיבידנד בעין), דהיינו עמלות של כ-16%. על כך אומר בן זאב - מבנה כזה לא היה עובר בשלום מכרז מוסדי.

[להמלצות אנליסטים]