ח"כ כרמל שאמה: "עלינו לוודא שרשות השידור לא הפכה לרשות ה'סידור'"

בעקבות הפרסום ב"גלובס" בעניין רשות השידור פנה ח"כ שאמה במכתב דחוף ליו"ר ועדת הכלכלה בבקשה לדון בכשלים החמורים בהתנהלות השידור הציבורי בישראל

ח"כ כרמל שאמה (ליכוד) יוזם דיון דחוף בועדת כלכלה לאור דו"ח ביקורת הפנים ברשות השידור, שנחשף ב"גלובס". שאמה פנה במכתב דחוף ליו"ר ועדת הכלכלה לכינוס ועדת כלכלה בבקשה לדון בכשלים החמורים בהתנהלות השידור הציבורי בישראל.

"לאחרונה הודיעה רשות השידור שהחל מהשנה אזרחים קשישים יידרשו לשלם אגרת טלוויזיה", אמר שאמה, "החלטה זו צורמת ביותר לאור ההתנהלות הלא אחראית והבזבזנית של רשות השידור, חובה עלינו לוודא שרשות השידור לא הפכה לרשות ה-'סידור' או לשופר מפלגתי במקום להיות רשות ממלכתית".

בפנייה, ליו"ר ועדת הכלכלה אופיר אקוניס, כתב שאמה, "אבקש להעלות על סדר יומה של הועדה דיון דחוף בנושא רשות השידור לאור פרסום דו"ח ביקורת הפנים של רשות השידור לשנת 2008 שחובר על ידי מבקרת הפנים איתנה גרגור.

מעיקרי הדו"ח שפורסמו עולים כשלים חמורים בהתנהלות השידור הציבורי בישראל המתקיים מכספי משלם האגרה, כגון: ניהול כוח אדם לקוי, בזבוז כספים, מנהל לא תקין, היעדר שוויוניות בשידורי הטלוויזיה ועוד, לו זו אף זו, הדחיפות והחשיבות של העלאת הנושא על שולחן הועדה מוגברת לאור העובדה שהדיונים ברפורמה ברשות השידור החלו זה מכבר, לאור זאת, יש לקיים דיון דחוף ומעמיק בוועדת הכלכלה שאמונה על פיקוח רשות השידור בהשתתפות כל הגורמים המעורבים בעניין".