ברננקי הושבע לכהונה נוספת: "יש להדק הפיקוח על הבנקים"

ברננקי הושבע לכהונה נוספת של 4 שנים כיו"ר הפדרל ריזרב ■ הבטיח לשמור על עצמאותו של הבנק המרכזי ולעבוד קשה יותר על מנת להסביר את החלטותיו לציבור ולהגביר את הפיקוח על הבנקים

בן ברננקי הושבע אמש (ג') לכהונה נוספת של 4 שנים כיו"ר הפדרל ריזרב. ברננקי הבטיח לשמור על עצמאותו של הבנק המרכזי ולעבוד קשה יותר על מנת להסביר את החלטותיו לציבור ולהגביר את הפיקוח על הבנקים.

נזכיר כי בשבוע שעבר הסנאט אישר את מינויו של ברננקי כאשר בהצבעה השנייה בסנאט נבחר ברוב של 70 כנגד 30 מתנגדים - מדובר במספר הרב ביותר של מתנגדים למינוי יו"ר הפדרל ריזרב שנרשם מעולם בארה"ב.

במהלך התקופה האחרונה גברו הקולות בקרב הסנאטורים האמריקנים משתי המפלגות הגדולות שהתנגדו למינויו של ברננקי לקדנציה שנייה. כשהמתנגדים טענו כי הוא נכשל בתפקידו כרגולטור על המערכת הבנקאית שהובילה למשבר הפיננסי החמור ביותר מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת.

ביקורת נוספת נגעה לסיוע המוגזם שהועבר באמצעותו למערכת הפיננסית על חשבון משלם המיסים האמריקני, כאשר ארה"ב נאלצת להתמודד כיום בשל כך עם גירעון אדיר ועם גידול דרמטי בהיקף הנכסים במאזני הבנק המרכזי.