קשר ישראלי חדש לבעלות בפורטסמות': לוי קושניר

בלראם צ'יינראי, איש עסקים מהונג-קונג, הפך לבעלים של המועדון אחרי שרכש אותו באמצעות חברת "פורטפין" בה הוא שותף עם איש הנדל"ן הישראלי ■ הוא הבעלים הרביעי של פורטסמות' תוך פחות משנה

הסאגה בפורטסמות' ממשיכה לשבור שיאים. בלראם צ'יינראי, איש עסקים מהונג קונג, הפך לבעלים הרביעי של המועדון תוך פחות משנה אחרי שקיבל 90% מהשליטה במועדון שהיו בידיו של הסעודי עלי אל-פארג'.

הפעם גם מדובר על מעורבות ישראלית משמעותית בבעלות על המועדון. צ'יינראי רכש את הקבוצה באמצעות חברת "פורטפין" שבבעלותו, שמוחזקת בשותפות עם איש הנדל"ן הישראלי לוי קושניר.

הרכישה הנוכחית היא למעשה צעד טכני, שנובע מאי עמידה של הבעלים עלי אל-פארג' בהחזר החובות שעומדים כנגד המועדון. צ'יינראי וקושניר הילוו באוקטובר האחרון לאל-פארג' כ-17 מיליון ליש"ט באמצעות "פורטפין" כדי שהאחרון יוכל לתפעל את המועדון שנתון בחובות כבדים. כנגד ההלוואות עמדו הכספים שקבוצת הפרמיירליג היתה אמורה לקבל עבור זכויות טלוויזיה, ובנוסף הועמדו כבטוחות גם אצטדיון "פראטון פארק" וחלקו של אל-פארג' בקבוצה.

אחרי שהאריך את הדד-ליין מספר פעמים, פקעה אתמול סבלנותו של צ'יינראי והוא מימש את הערבות כדי לקחת את המועדון מידיו של אל-פארג'. ברגע שתאושר העסקה רשמית, פוטסמות' תרשום בעלות רביעית העונה, אחרי סאשה גאידמק, סולימאן אל-פאחים ואל-פארג'. 10% מפורטסמות' עדיין מוחזקים בידיו של סולימאן אל-פאחים.

המשמעות של הרכישה היא כי עו"ד דניאל אזוגי, ישראלי נוסף שמעורב בסאגה האחרונה במועדון, ימצא את דרכו החוצה. דובר פורטסמות' אישר היום כי ל"טיימס" כי "דניאל אזוגי לא יהיה מעורב עוד במועדון".

קושניר וצ'יינראי היו בתמונה כבר באוקטובר 2009

המעורבות הישראלית-הונג קונגית לא מפתיעה. בהעברת הבעלות הקודמת של הקבוצה, באוקטובר 2009, ניסה אל-פארג' לרכוש את המועדון מאל-פאחים באמצעות שותפים. המועמדים שהוזכרו לרכישה היו אז קושניר וצ'יינראי, שאף נכחו העונה מספר פעמים במשחקים של הקבוצה.

מלבד העובדה שמצבה של פורטסמות' בפרמיירליג נואש (אתמול היא נוצחה שוב ועדיין שקועה עמוק במקום האחרון), היא עומדת מול איום של מס ההכנסה בבריטניה להכריז עליה כפושטת רגל, אם לא תחזיר עד 10 בפברואר חובות שנאמדים בעשרה מיליון ליש"ט. בנוסף, סאשה גאידמק עדיין ממתין לתשלום של 28 מיליון ליש"ט שמגיע לו עבור מכירת הקבוצה. ביום ראשון האחרון היה אמור גאידמק ג'וניור לקבל 9 מיליון ליש"ט, אולם אל-פארג' שוב לא עמד בדד-ליין שנקבע.

בתוך כל הפלונטר הזה לא ברור מעמדו של המנג'ר אברם גרנט. בימים האחרונים כבר התבטא גרנט בתסכול לגבי המצב המידרדר של המועדון, והעובדה שללא אישורו נמכרו שחקנים בחלון ההעברות של ינואר כדי להקל מעט על החובות. אתמול קיבלו השחקנים והצוות המקצועי את משכורות חודש ינואר, באיחור של מספר ימים.