האוצר שוקל לא לממן חוות-הדעת התומכת במינוי גליה מאור

ועדת המניות פנתה לעו"ד יובל לוי ללא מכרז ודרשה תשלום רק בדיעבד ■ האוצר העביר את הנושא להכרעת היועץ המשפטי לממשלה

האוצר שוקל שלא לממן את חוות הדעת שהזמינה ועדת המניות של בנק לאומי, בראשות עו"ד מרגלית נוף, מעו"ד פרופ' יובל לוי. כך נודע ל"גלובס". הסיבה: חוות הדעת הוזמנה ללא מכרז ומבלי שוועדת המניות ביקשה אישור לתשלום מהחברה הממשלתית נכסים מ.י, הפועלת תחת משרד האוצר והחשב הכללי. עוד נודע כי האוצר העביר את הנושא להכרעת היועץ המשפטי לממשלה.

יו"ר ועדת המניות, עו"ד מרגלית נוף, פנתה בשבוע שעבר לקבל חוות דעת מפרופ' יובל לוי בשאלת הצינון של מנכ"לית לאומי , גליה מאור, המבקשת להתמנות ליו"ר הבנק. הפנייה נעשתה לאחר ששר האוצר, יובל שטייניץ, הצטייד בחוות דעת של היועץ המשפטי של האוצר, המגובה בחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, ולפיה מאור לא יכולה להתמנות כיו"רית משום שהיא נדרשת לתקופת צינון של שנתיים בין כהונתה כמנכ"לית למינויה ליו"ר.

נוף ביקשה לקבל חוות דעת משפטית מהירה. כפי שאמרה נוף בריאיון ל"גלובס", היא פנתה ללוי בלי לבקש אישור מחברת נכסים מ.י , כנדרש, וללא מכרז.

נוסף על כך שוועדת המניות לא ביקשה אישור מוקדם לתשלום, לוי משמש כעורך הדין של לאומי קארד. בראיון הסבירה נוף כי לא היה ברשותה הזמן הדרוש לביצוע מכרז בין עורכי דין, ולכן החליטה בכל זאת להזמין חוות דעת מלוי, למרות קשריו עם הבנק. רק לאחר שקיבלה נוף את חוות הדעת מלוי, ולפיה מאור יכולה להתמנות לדירקטורית, ביקשה לאשר את התשלום עבורה.

גורמים מקורבים לנושא, אמרו, כי גם אם יוחלט בסופו של דבר לאשר את התשלום ללוי, יהיה הדבר על פי תעריף חשכ"ל: 120 דולר לשעת עבודה. מהאוצר נמסר בתגובה: "כל פעילות של ועדת המניות מתבצעת באמצעות נכסים מ.י. בקשות למימון הוועדה, ככל שישנן, נבדקות לגופן".