קרן ההשתלמות "קסם" המנוהלת בפסגות תדון בפרשה

ראשי קרן ההשתלמות של איגוד הביולוגים והביוכימאים בהסתדרות מכנסים ישיבת דירקטוריון דחופה

ראשי קרן ההשתלמות "קסם" של איגוד הביולוגים והביוכימאים בהסתדרות, שכספיה מנוהלים על ידי בית ההשקעות פסגות, מכנסים ביום א' הקרוב ישיבת דירקטוריון דחופה על רקע פרשת פסגות. כך נודע ל"גלובס".

קרן קסם העבירה לפסגות כחצי מיליארד שקל, ומאז התפוצצות הפרשה דירקטורים בקרן ועמיתים רבים מביעים חשש שמא גם כספם מנוהל באופן בעייתי לכאורה. אשר גולדשלגר, יו"ר איגוד הביולוגים והביוכימאים שמשמש גם כמנהל הקרן מטעם האיגוד, שוחח עם המשנה למנכ"ל פסגות, שי ירון, ודרש הבהרות. בין הצדדים הוסכם כי לישיבת החירום יגיעו נציגי פסגות.

"אני מאוד מרוצה מהעבודה עם פסגות ואין לי ספק ביושר שלהם כל עוד לא הוכח אחרת, אך לאור מה שנחשף ולאור הפניות הרבות שאני מקבל, הנסיבות מחייבות שנשמע מה יש לפסגות לומר", כך אמר היום גולדשלגר בשיחה עם "גלובס". אחת ההצעות שנשמעו מצד דירקטורים בקרן היא למשוך לפחות חלק מהסכומים שמנוהלים בפסגות ולפצל את ההשקעה בין כמה בתי השקעות.

על פי אחד הגורמים באיגוד, למנהלי הקרן ישנם חששות שכל הצדדים צריכים לקוות שיופרכו: "היתה תקופה לא מזמן שהחזקנו אג"ח של אפריקה ישראל, ובאחת הישיבות נציג מטעם פסגות הציע כל מני רעיונות. גולדשלגר התווכח איתו והחליט למכור את כל האג"חים של אפריקה". על פי אותו גורם, בשום אופן אי אפשר להסיק מאותה ישיבה כי הנציג של פסגות התנהל באופן לא כשר, אולם בדיוק בשל הספקולציות שעולות כעת, הם דורשים הסברים.

מפסגות נמסר בתגובה: "החברה נמצאת בקשר שוטף עם לקוחותיה, על מנת לתת מענה לכל שאלותיהם".