מי אמר שכל הכדורגלנים שכירי חרב?

דייויד ג'יימס, שוער פורטסמות', ירוויח רק 1,000 ליש"ט לשבוע עד סוף העונה כדי להיות בקבוצה ולהילקח בחשבון לקראת המונדיאל בקיץ ■ מצטרף למידו המצרי ורוביניו הברזילאי, שגם הם ויתרו על כסף כדי להגשים מטרות אחרות

"כל השחקנים בכדורגל המודרני הם שכירי חרב", נהוג לחשוב. אבל יש כמה דוגמאות רלוונטיות לשחקנים שאצלם מנצחת דווקא התשוקה. כאלו שמוותרים על כסף גדול כדי להשיג את המטרות שלהם.

בשבוע שעבר נודע כי מידו, החלוץ המצרי, הושאל ממידלסברו מליגת המשנה באנגליה לווסטהאם מהפרמיירליג. מידו, כך התברר, רצה לשחק כדורגל בליגה הבכירה באנגליה, גם אם יאלץ כתוצאה מכך להסתפק בשכר של 1,000 ליש"ט בלבד בשבוע. "הגעתי כדי להוכיח את עצמי, לא כדי להרוויח כסף", אמר השחקן ל"Sky Sports".

עכשיו מסתבר שמידו לא לבד. דייויד ג'יימס, שוערה של פורטסמות' מלאת הבעיות הכלכליות, התוודה היום (א') בבלוג שלו "באובזרבר" כי גם הוא מסתפק בשכר של 1,000 ליש"ט בשבוע. "הדבר שהכי חשוב לי הוא לצבור דקות משחק כדי שאוכל להיות בתוכניות של נבחרת אנגליה למונדיאל בקיץ", כתב ג'יימס. אגב, בהקשר הזה אפשר גם להזכיר את רוביניו, שהושאל ממנצ'סטר סיטי לסנטוס כדי לצבור דקות שיעזרו לו להיכלל בסגל נבחרת ברזיל. רוביניו, שהרוויח 160 אלף ליש"ט בשבוע (אחד מהשחקנים היקרים בפרמיירליג), ויתר על-פי הדיווחים על כ-50% משכרו על מנת לממש את המעבר. "כסף זה לא הכל בחיים, האושר יותר חשוב", אמר הקשר.

ג'יימס המשיך לספר למה ויתר על משכורת שמנה: "להיות בעמדה שבה אני לא משחק בגלל שפורטסמות' לא יכולה לעמוד בשכר שלי היה יכול להיות מייאש". כזכור, פורטסמות' לא הצליחה לשלם בזמן את משכורות העובדים שלה כבר ארבע פעמים רצופות. "חוץ מזה", הוסיף ג'יימס, "להרוויח שכר כזה, שיוצא 52 אלף ליש"ט בשנה, זה משכורת מכובדת עבור כל אחד מתושבי אנגליה".