בז"ן השלימה מימון של 900 מיליון דולר לפרויקט הפצחן המימני

בז"ן השלימה מימון של 900 מיליון דולר לפרויקט הפצחן המימני ■ ביצעה מבנה ארגוני חדש; רכשה את החזקות דלק (11.5%) בשב"ח ב-29.2 מיליון שקל ■ במו"מ מתקדם עם קבוצת ברן לקבלת שירותי שירותי הנדסה בכ-23 מיליון שקל

חברת בז"ן הודיעה היום (א') לבורסה כי חתמה על מסמך עקרונות עם קונסורציום של מממנים בהובלת בנק הפועלים, במסגרת מערך מימון חדש לחברה, שנועד לספק את צרכי האשראי של ל-4 השנים הקרובות לפרויקט הפצחן המימני.

בכוונתה של בז"ן להעביר לאישור דירקטוריון החברה את מערך המימון, במסגרתו תקבל מאותו קונסורציום אשראי בהיקף 600 מיליון דולר, בכפוף לתנאים מתלים. בנוסף, החברה תקבל ערבות בהיקף 300 מיליון דולר לרכישת ציוד לפרויקט הפצחן המימני מסוכנות האשראי ליצוא בארה"ב (EXIM) - מה שמביא את היקף המימון לפרויקט הפצחן המימני ל-900 מיליון שקל.

לדברי החברה, מערך המימון, וקבלת האישור לערבות מסוכנות EXIM מהווים אבן דרך חשובה והתקדמות במימון פרויקט הפצחן המימני, ובכוונת החברה להמשיך בביצוע מלוא ההשקעה בו בהיקף מוערך של 500 מיליון דולר.

בתוך כך, החברה הודיעה על אישור מבנה ארגוני חדש בקבוצה, כהתאמה למיזוג עם כאו"ל, בו רכשה את יתרת האחזקה (50%) בכאו"ל, והפכה אותה לחברה בת בבעלות מלאה. כן הודיעה, כי רכשה את החזקות דלק (11.5%) בשמנים בסיסיים חיפה (שב"ח) בתמורה ל-29.2 מיליון שקל - חודש לאחר שרכשה את אחזקות פז בשב"ח. לאחר הרכישה בז"ן מחזיקה ב-86% משב"ח.

בהודעה נפרדת, בז"ן הודיעה על מו"מ עם קבוצת ברן, לקבלת שירותי תכנון בפרויקט להקמת מתקן תהליכי בתחום זיקוק נפט בישראל. במסגרת הפרויקט, ברן-פרוייקטי נפט ופטרוכימיה תבצע שירותי הנדסה, בהיקף מוערך של כ-23 מיליון שקל, בהתאם להזמנות ביצוע אשר יתקבלו מדי פעם ופעם.