אורמת טכנולוגיות: תחנת הכוח בהוואי לא עומדת ביעדי ההפקה

פרויקט פונה שבהוואי, שאמור להפיק חשמל בהיקף 30 מגואט, מפיק כיום רק 17 מגהוואט - מה שמתבטא בירידה של כמיליון דולר בהכנסה החודשית ■ תחפור באר גיאותרמית חדשה ב-11 מיליון דולר

אורמת טכנולוגיות , החברה הבת של אורמת תעשיות שבשליטת יהודית ויהודה ברוניצקי, פירסמה עדכון לגבי פרויקט החברה בפונה שבהוואי. נכון להיום, תחנת הכוח הגיאותרמית, שאמורה להפיק חשמל בהיקף 30 מגה-ואט, מפיקה כיום רק 17 מגה-ואט - מה שמתבטא בירידה של כמיליון דולר בהכנסה החודשית של אורמת טכנולוגיות בהתבסס על מחירי החשמל בהוואי.

לאחר השלמת התיקונים בתחנת הכוח ברבעון הרביעי של 2009, היא הפיקה 25 מגה-ואט בדרך לתפוקה הרצויה של 30 מגה-ואט, אך לא עמדה ביעדים כאמור. החברה מסרה כי היא נמצאת בתהליך של תיקונים ראשוניים בתחנת הכוח, במטרה להשיג את יעדי התפוקה. אם התיקונים הראשוניים לא יפתרו את המצב היא תצטרך לקיים תהליך ארוך ויקר יותר של שיפורים.

בנוסף, אורמת טכנולוגיות הודיעה כי בכוונתה לחפור באר גיאותרמית נוספת בימים הקרובים ולסיים את הקמתה ברבעון השני של 2010. הבאר תגביר את הפקת החשמל בתחנת הכוח והיא תקום בעלות של כ-11 מיליון דולר.

אורמת טכנולוגיות מפתחת תחנות כוח גיאותרמיות, ופועלת בשני תחומים עיקריים: תחום המוצרים, בו היא מקימה תחנות כוח עבור לקוחות, מקבלת תשלום ויוצאת מהעסקה; ותחום החשמל, בו החברה היא גם הבעלים של תחנות הכוח שהיא מקימה, ונהנית מהתזרים השוטף שהתחנות מייצרות לאורך השנים.