גליה מאור נערכת למאבק בבג"ץ: שכרה את עוה"ד ליבאי ואגמון

עמותת אומ"ץ עתרה בשבוע שעבר לבג"ץ נגד הכוונה למנות את מאור ליו"ר בנק לאומי, ואף ביקשה צו ביניים שימנע את הבאת ההמלצה על מאור בפני האסיפה הכללית של הבנק עד להכרעה בעתירה

מנכ"ל בנק לאומי, גליה מאור, שכרה את שירותיהם של פרקליטי הצמרת דוד ליבאי וצבי אגמון לייצגה בבג"ץ, במסגרת עתירתה של עמותת אומ"ץ נגד הכוונה למנותה ליו"ר דירקטוריון הבנק.

שופטת העליון, אילה פרוקצ'יה, החליטה בסוף השבוע כי המשיבים לעתירות יגישו את תשובתם, כולל לבקשה לצו ביניים שימנע את קידום הליכי המינוי עד להכרעה בעתירה, עד סוף השבוע הנוכחי.

נזכיר כי ביום רביעי שעבר עמותת אומ"ץ הגישה עתירה לבג"ץ נגד הכוונה למנות את גליה מאור ליו"ר בנק לאומי . עמותת אומ"ץ עתרה נגד ועדת ולרשטיין, הממנה את ועדות המניות של הבנקים ושל בנק לאומי, וכן נגד שר האוצר יובל שטייניץ, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין והמפקח על הבנקים רוני חזקיהו, בדרישה לבטל את ההמלצה למנות את מאור לדירקטורית בבנק, מאחר שמינוי זה עומד בניגוד להוראות הצינון שבחוק המניות הבנקאיות.

עוד מבוקביקשה אומ"ץ צו ביניים שימנע את הבאת ההמלצה על מאור בפני האסיפה הכללית של הבנק עד להכרעה בעתירה בבית המשפט.

בעתירה מפורטת חוות-הדעת של היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד יואל בריס, שנכתבה על דעתו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים כלכליים-פיסקליים, עו"ד אבי ליכט, שבה, לטענת אומ"ץ, "נאמר במפורש כי ועדת המניות של הבנק איננה יכולה לבחור בגליה מאור לתפקיד דירקטור בבנק, משום שהיא איננה עומדת בדרישת חוק המניות הבנקאיות". חוק זה קובע כי "לא ימונה לדירקטור חיצוני יחיד שיש לו במועד המינוי או בשנתיים שקדמו למועד המינוי זיקה לחברה קיום יחסי עבודה, קיום קשרים עסקיים או מקצועיים דרך כלל או שליטה או כהונה כנושא משרה".

אומ"ץ טענה עוד כי מינויה של מאוד לתפקיד דירקטורית ויו"ר הדירקטוריון נגוע בניגוד עניינים, זאת בשל הוראת חוק החברות הקובעת כי הדירקטוריון יתווה את מדיניות החברה ויפקח על ביצוע תפקיד המנהל הכללי ופעולותיו.