משרד התקשורת רוצה להעביר אליו את האחריות על ה-DTT

האחריות על החבילה הדיגיטלית נמצאת כיום בידי הרשות השנייה ■ במשרד התקשורת לא רואים בעין יפה את העובדה שהגוף המפעיל את השידורים הוא גם הגוף המפקח עליהם

משרד התקשורת מבקש ליטול מידי הרשות השנייה את האחריות על ה-DTT - החבילה הדיגיטלית. ל"גלובס" נודע כי במשרד בוחנים בימים אלה דרכים באמצעותן האחריות על תשתית והפעלת מערך "עידן +" (ה-DTT) תעבור מידי הרשות אל המשרד המפקח. בין היתר נבחן שינוי החקיקה בנושא.

ה-DTT מאפשר על-ידי רכישת ממיר בעלות חד-פעמית לצפות ב-5 ערוצי בסיס. מאז שנהגה היה "עידן +", מערך השידור הקרקעי, באחריות הרשות השנייה. עד היום מנהלת הרשות, הגוף המפקח על שידורי ערוץ 2, 10 והרדיו האזורי, את תהליך פריסת תשתיות השידור הדיגיטלי.

מאז עלו שידורי הניסיון של המערך לקראת סוף השנה שעברה, חלו שיבושים בקליטה, והרשות המשיכה בתהליך שיפור הקליטה על-ידי פריסת משדרים נוספים.

מאז החלה להתגבש במשרד התקשורת אופוזיציה לעובדה שהרשות השנייה מנהלת את המיזם, לאור אי-היכולת לפקח אחר התנהלות הרשות השנייה סביב המערך. במשרד התקשורת לא רואים בעין יפה את העובדה שהגוף המפעיל את השידורים הוא גם הגוף המפקח עליהם, ומבקשים להעביר לידיהם את האחריות על התשתיות וההפעלה.

יש לציין כי למערך "עידן +" יש גם חשיבות פוליטית לא מבוטלת, זאת סביב הדיון אילו ערוצים יעלו על המערך. בין היתר צפויים לעלות עליו ערוצים שיקבלו בעתיד רישיון, ומתקיים דיון סביב השאלה האם להעלות עליו גם את ערוץ 9 דובר הרוסית וערוץ ייעודי דובר ערבית.

ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.

מהרשות השנייה נמסר כי "חוק הרשות השנייה מעגן פעילות זו, לרבות הפצת שידורי הטלוויזיה הדיגיטלית. אין קשר בין הטענות, ובכל מקרה כל שינוי דורש שינוי חקיקה".