השרים אטיאס וכץ יפעלו יחד לפינוי שדה-דב; המטרה: 12 אלף דירות באזור הביקוש הכי חם בישראל

שרי השיכון והתחבורה מתכוונים להביא החלטה משותפת מטעמם לממשלה תוך 3 חודשים ■ בראש הצוות המשותף יעמוד מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות ■ רוב טיסות-הפנים של ישראייר וארקיע מתבצעות כיום משדה-דב ■ מחיר דירת 4 חדרים באזור מוערך כיום ב-2.5-3 מיליון שקל

שר התחבורה, ישראל כץ, ושר השיכון אריאל אטיאס החליטו היום (א') לפעול במשותף כדי להביא לפינוי שדה דב. על פי הסיכום, בתוך שלושה חודשים תגובש ההחלטה שתובא לאישור הממשלה.

בדיון שהתקיים היום בצהריים במשרד התחבורה, החליטו השרים על הקמת צוות משותף שיתכנן את פינוי השדה ומציאת מקום חלופי עבורו, דבר שיאפשר הקמת 12 אלף יחידות דיור במקום. מחיר דירת 4 חדרים באיזור זה מוערך כיום ב-2.5-3 מיליון שקל.

בראש הצוות המשותף יעמוד מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות וכן יהיו חברים בו מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, מנהל רת"א , גיורא רום, ראש מנהל מקרקעי ישראל , ירון ביבי, וכן נציג משרד הביטחון.

הצוות יגבש את תוכניתו תוך שלושה חודשים ויביא את ההצעה לממשלה להצבעה.
שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר כי פינוי שדה דב הינו חלק ממכלול בעיות להן יש למצוא פתרונות כמו, פינוי השדה בהרצלייה, מציאת שדה משלים לנתב"ג והעברת טיסות מסחריות משדה דב שיפונה, לנתב"ג.

עיקר פעילות טיסות הפנים של החברות ישראייר וארקיע מתבצעת כיום משדה דב.
כזכור בסוף השבוע שעבר החליט שר התחבורה ישראל כץ לאשר לחברת אל על להפעיל שלוש טיסות יומיות בקו נתב"ג.

בדיונים ובשימועים שנערכו טרם קבלת ההחלטה לאשר לאל-על להפעיל את הקו נטען כי אל על תתחרה בישראייר ובארקיע רק בקו זה, וכך יוכלו החברות להמשיך את פעילותן משדה דב, אולם ההחלטה שהתקבלה היום לפנות את שדה דב עשויה לסתום את הגולל גם על תחרות זו.

מארקיע נמסר בתגובה: "שדה דב משמש כיום למעלה ממיליון נוסעים בשנה הטסים ממנו לאילת לצרכי עסקים ונופש, וההחלטה שהתקבלה לפעול לסגירתו תפגע באותם הנוסעים. על רקע ההחלטה שהתקבלה בסוף השבוע החולף לאשר לחברת אל על להפעיל טיסות בקו נתב"ג - אילת, העברת הטיסות המתקיימות כיום משדה דב לנתב"ג תפגע בתחרות ובכיסי הצרכנים. בנוסף, המגמה בעולם היא שדות תעופה משניים לחברות לואו קוסט ולטיסות פנים ארציות וההחלטה לסגור את שדה דב במקום לפתח אותו מצעידה את ישראל אחורה".