טכנאי קול ישראל הביאו להפסקת שידור יומן הערב ברשת ב'

עקב עיצומי הטכנאים נאלץ מגיש היומן, מנחם פרידמן, להפסיק את השידור ולהעביר מוזיקה במקום יומן החדשות ■ הטכנאים מוחים על כך שהנהלת רשות השידור ממשיכה בצעדים חד-צדדיים נגדם ופוגעת בתנאי העסקתם

טכנאי קול ישראל הביאו היום (א') להפסקת שידור יומן הערב ברשת ב'. בשל העיצומים בהם נוקטים הטכנאים נאלץ מגיש היומן, מנחם פרידמן, להפסיק את השידור ולהעביר מוזיקה במקום יומן החדשות.

במסגרת העיצומים עליהם הודיעו הטכנאים היום בשעה 16:00, הוחלט כי לא יועבר שידור באמצעות קו טלפון, וכי ישודרו קטעים ודיווחי חדשות שהוקלטו מראש או המועברים בשידור חי מתוך האולפן.

בשל העיצומים לא הועבר דיווח למאזיני קול ישראל ממסיבת העיתונאים שהועברה מבית-החולים רמב"ם וכן דיווחים אחרים שהושמטו מהיומן.

הטכנאים מוחים על כך שהנהלת רשות השידור ממשיכה במה שהם מכנים "צעדים חד-צדדיים" נגדם ופוגעת בתנאי העסקתם.

"זה רק הצעד הראשון", אמר נציג ועד הטכנאים ל"גלובס", "ננקוט בצעדים נוספים בקרוב. עד כה גילינו איפוק, למרות לחץ העובדים לנקוט בעיצומים. אחרי פרסום דו"ח מבקרת הפנים של רשות השידור לשנת 2008 היינו משוכנעים כי הנהלת הרשות תתפטר, אולם הם ממשיכים בפגיעה בעובדים, ועם אנשים כאלה אין דרך אחרת".

אריה שקד, מנהל קול ישראל, מסר בתגובה: "הנהלת הרשות מביעה תמיהה נוכח ההחרפה של עיצומי הטכנאים בקול ישראל, שפוגעים בראש ובראשונה בציבור המאזינים. הנהלת הרשות נענתה בסוף השבוע לבקשת ההסתדרות ודחתה בשלב זה את החלק השני בתוכנית הקיצוצים. למרבה ההפתעה, טכנאי הרדיו הגיבו בפראות, והם פוגעים בשידור.

"התמיהה גוברת נוכח הדרישה המחוצפת שהנהלת הרשות תתחייב לשלם לטכנאים גם עבור שעות נוספות וכוננויות שלא ביצעו בפועל בחודש ינואר. בהנהלה מדגישים כי תם עידן ה'פיקציות' בדיווחי השעות על חשבון הקופה הציבורית, וכי העובדים יקבלו שכר על-פי העבודה המבוצעת בפועל ועל-פי סידור העבודה שקבעה הנהלת הרשות - ולא על-פי דיווחים פיקטיביים".