ליברמן: "עלינו להשתחרר מאובססיה של שטחים תמורת שלום"

ליברמן: "הפלסטינים מעדיפים את שריד וביילין, לא את נתניהו וליברמן. אבל גם הפלשתינים יודעים שמה שיציעו להם שריד וביילין לעולם לא יזכה לרוב בישראל; כל אלה שבאים היום טענות על מדיניות ישראל ביתנו זה הלוזרים שהפסידו בבחירות"

"עלינו להשתחרר מאובססיה של שטחים תמורת שלום. כל עיקרון שייחתם בעתיד יהיה על בסיס שלום תמורת שלום", כך אמר היום יו"ר ישראל ביתנו ושר החוץ, אביגדור ליברמן, בפתח ישיבת סיעתו בכנסת.

"השלום הוא משאת נפשנו אך אינו ערך נעלה בקיומה של מדינת ישראל. אנו מושיטים לאויבנו יד לשלום, אך כל עוד בחרו בדרך המלחמה עלינו להיות נחושים ולהשיב מלחמה", המשיך ליברמן, שהקריא ממצע הבחירות של ישראל ביתנו שנכתב חודשיים לפני בחירות 2009.

שר החוץ התייחס לביקורת שנשמעת כלפי מפלגתו ואמר כי "כל אלה שבאים היום טענות על מדיניות ישראל ביתנו זה הלוזרים שהפסידו בבחירות. כל מי שניצח מרוצה. אמינות בפוליטיקה זה בהחלט מוצר נדיר. כל מי שבא אלינו בטענות אני מפנה אותם לאתר של מפלגת ישראל ביתנו. אנו פעלנו כפי שהבטחנו לבוחר", אמר.

ליברמן התייחס למשא ומתן עם הפלסטינים ואמר כי "הפלסטינים מעדיפים לנהל מו"מ מול יוסי שריד ויוסי ביילין לא מול בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן. אבל גם הפלסטינים יודעים שמה שיציעו להם שריד וביילין לעולם לא יזכה לרוב בישראל, זה יהיה כחתימה על הקרח. עומת זאת, כל הסדר עם ליברמן יהיה מקובל על 90% מהאוכלוסייה בישראל, ולכן אנחנו נהיה קשים מאוד במשא ומתן איתם ולא נפריח הצעות באוויר כמו שהם קיבלו בממשלות קודמות, הצעות שלא היה להן סיכוי מלכתחילה".