אירופה ננעלה בעליות שערים קלות; הדאקס עלה ב-0.2%

גלובס tv ניסן עברה לרווח של 500 מיליון דולר ברבעון הפיסקלי השלישי ■ UBS עבר לרווח של 1.1 מיליארד דולר - הרבה מעל התחזיות ■ זיו סגל: "מניות, לא מדינות"

שוקי אירופה ננעלו הערב בעליות שערים קלות (ג') מבלי להספיק להגיב לדיווח שהתקבל עם סגירת הבורסות ביבשת, לפיו האיחוד האירופי החליט לעזור ליוון להיחלץ ממצבה הכלכלי הקשה. עם זאת, טרם ברור כיצד תינתן העזרה.

מוקדם יותר היום חזר נגיד הבנק האירופי טרישה חזר מועידה בסידני יום אחד לפני המועד המתוכנן, ועורר גל של ספקולציות לפיהן בכוונתו להודיעה על חילוצה של יוון מהמשבר הפיסקלי אליו נקלעה. בינתיים, שר האוצר של יוון, ג'ורג' פפקונסטיניו, אמר כי אסור לו לפנות בבקשה לעזרה חיצונית. "האיתות הגרוע ביותר יהיה פנייה לעזרה חיצונית".

וול סטריט ננעלה אמש בירידות שערים כאשר הדאו ג'ונס סיים בשפל של 3 חודשים ומתחת לרף 10,000 הנקודות.

ברקע, המשבר בטויוטה ממשיך להעיב על אמון המשקיעים ביפן, כאשר החברה הודיעה כי תחזיר יותר מ-200 אלף כלי רכב היברדיים ביפן. ובאירופה, גוברים החששות מהנזק שעלול להיגרם לגוש האירו כתוצאה מהבעיות הפיסקליות החמורות ביוון, ספרד ופורטוגל.

"אני באמת חושב שלא נראה עליות בנות קיימא בשוקי המניות עד שיימצא פיתרון למשבר החוב באירופה", אמר ג'סטין גלגר, מ-RBS.

עלייה במתן ההלוואות בסין

מתן האשראי בסין עלה ככל הנראה בחודש ינואר ב-1.38 טריליון יואן (201 מיליארד דולר) - יותר מכל הרבעון הרביעי של 2009. כך עולה מסקר אנליסטים שערכה סוכנות בלומברג. מאז השקת תוכנית התמרוץ של הממשל הסיני בדצמבר 2008, בהיקף של 586 מיליארד דולר, הלוו הבנקים המסחריים בסין (הנשלטים על ידי הממשל) סכום עתק של 9.6 טריליון יואן.

הצפת השוק הסיני במזומנים הביאה ל-2 השלכות עיקריות: האצת הצמיחה וכפועל יוצא התחממות האינפלציה, בעיקר בשל התנפחות בועת נדל"ן במדינה. סין צמחה ב-10.7% ברבעון הרביעי של 2009 (בקצב שנתי) וחזרה בכך לרמת צמיחה דו-ספרתית שאפיינה אותה לפני החרפת המשבר עם קריסת ליהמן ברדרס.

UBS עקף את התחזיות

רווחי UBS הסתכמו ב-1.21 מיליארד פרנק שוויצרי (1.1 מיליארד דולר) ברבעון הרביעי, הודות להטבות מס וקיצוץ בבונוסים לבכירים. אנליסטים חזו רווח של 326 מיליון פרנק שוויצרי (כ-305 מיליון דולר) בלבד. הטבות המס הסתכמו ב-480 מיליון פרנק שוויצרי (448.5 מיליון דולר). יחס הלימון הון ראשוני (Tier 1) עמד על 15.4% בסוף השנה לעומת 11% ב-31 בדצמבר 2008.

טויוטה , יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם, הודיעה היום (ג') כי תחזיר מיוזמתה 200 אלף יחידות של דגמים היברידים ביפן החל מה-10 בפברואר, לאור שאלות מטרידות על בטיחותה של מערכת הבלמים שלהם. במסגרת המהלך, טויוטה תחזיר שני מודלים של כלי רכב היברידים: הלקסוס HS250h וה-SAI, הנמכר ביפן בלבד. מתוך 223 אלף כלי רכב שיוחזרו, כמעט 200 אלף כלי רכב הם מדגם פריוס.

ניסן חזרה להציג רווחים ברבעון הפיסקלי השלישי. רווחי החברה הסתכמו ב-45 מיליארד ין (500 מיליון דולר). המכירות גדלו ב-9.9% ל-2 טריליון ין. החברה צופה רווח של 35 מיליארד ין בהשוואה לצפי להפסד של 40 מיליארד ין בנובמבר.

מניית בנק מקיורי איבדה גובה לאחר שפרסמה צפי לעלייה של 10% ברווחי המחצית השנייה - פחות מתחזיות האנליסטים.

בזווית הישראלית, אלביט הדמיה הודיעה כי תשקיע 200 מיליון דולר יחד עם שותף אמריקני (בחלקים שווים) על מנת לבצע השקעות נדל"ן בארה"ב. אלביט-פלאזה ארה"ב, חברה שהוקמה על ידי אלביט הדמיה והחברה הבת שלה, פלאזה סנטרס , חוברת לאיסטגייט פרופרטי (Eastgate Property) השייכת לקרן השקעות הנדל"ן הבינלאומית NCH. איסטגייט ואלביט ישקיעו 100 מיליון דולר כל אחת בקרן.

טליט תקשורת צופה עלייה של 7% בהכנסות של שנת 2009 ל-63 מיליון אירו. טליט תפרסם את הדו"חות הרשמיים ב-2 למארס.

מניות, לא מדינות

"ירידות השערים הכלל עולמיות יצרו שפע של הזדמנויות רכש למניות של חברות ברחבי העולם. מכיוון שאנחנו יותר ויותר מפרידים בין חברה/מניה למדינה וטוענים שלפעמים תיק מניות מפוזר היטב הוא סולידי יותר ממדינה בינונית נציין להלן מספר הזדמנויות ללא התייחסות למדינה של החברה". זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס" בהמלצה על מניות ברחבי הגלובוס.

ABB - חברת ציוד התשתיות מתחום אספקת החשמל. הייתה פופולארית מאוד בזמנים שלפני המשבר. תוך 4 שנים המניה עלתה משער של כמה דולרים לשער של 30 דולר. כרגע נסחרת במכפיל 15.5 עם תשואת דיבידנד של 2.4% ובשער הנמוך בכ-40% מהשיא. מצבה הטכני קצת מעורפל אבל נראה שביחס לחברה הזו, ניתן לנסות רכש מעל 17 דולר. מהלך מעל 18 דולר יחשב סימן שורי.

PLX התחושה שלנו היא שהמניה הזו תיתן קאמבק על סמך ניתוחים והמלצות שאנחנו קוראים. רכש מעל הממוצע הנע ל-200 יום השוכן פחות או יותר ב-6.7 יכול להיות מעניין. על פי האינדיקטורים הטכניים, הסיכון ברמות הללו לא גבוה. מהלך מעל 7.7 דולר יחשב סימן שורי.

TAM חברת התעופה ה...(אמרנו שלא מזכירים מדינות). חטפה חזק אבל עדיין נמצאת בתיק קניון המניות. נראה שהירידה הקיצונית למטה יכולה להתהפך לעליה חדה. מסחר מעל 18 דולר יחזק סיכוי למגמת עליה.

BAM מניה של חברת השקעות לאחזקה ארוכת טווח. ירדה עד הממוצע הנע ל-200 יום ויצרה הזדמנות רכש ארוכת טווח. מסחר מעל 21.55 ילמד על חזרת המומנטום. לדעתנו-הזדמנות.

IHG רשת המלונות הבינלאומית. הוזכרה כאן בסקירת ההשקעות במלונאות. מעניינת מאוד באזור ה-14 דולר לאחר שלא מזמן הייתה ב-15.4 דולר.