מניות, לא מדינות

לפעמים תיק מניות מפוזר היטב הוא סולידי יותר ממדינה בינונית

ירידות השערים הכלל עולמיות יצרו שפע של הזדמנויות רכש למניות של חברות ברחבי העולם. מכיוון שאנחנו יותר ויותר מפרידים בין חברה/מניה למדינה וטוענים שלפעמים תיק מניות מפוזר היטב הוא סולידי יותר ממדינה בינונית נציין להלן מספר הזדמנויות ללא התייחסות למדינה של החברה. תחשבו על זה גם ברמה הפילוסופית. מכיוון שאת הטור הקודם הקדשנו גם כן למניות, לא נחזור על אלו שהוזכרו בו.

ABB - חברת ציוד התשתיות מתחום אספקת החשמל. הייתה פופולארית מאוד בזמנים שלפני המשבר. תוך 4 שנים המניה עלתה משער של כמה דולרים לשער של 30 דולר. כרגע נסחרת במכפיל 15.5 עם תשואת דיבידנד של 2.4% ובשער הנמוך בכ-40% מהשיא. מצבה הטכני קצת מעורפל אבל נראה שביחס לחברה הזו, ניתן לנסות רכש מעל 17 דולר. מהלך מעל 18 דולר יחשב סימן שורי.

PLX התחושה שלנו היא שהמניה הזו תיתן קאמבק על סמך ניתוחים והמלצות שאנחנו קוראים. רכש מעל הממוצע הנע ל-200 יום השוכן פחות או יותר ב-6.7 יכול להיות מעניין. על פי האינדיקטורים הטכניים, הסיכון ברמות הללו לא גבוה. מהלך מעל 7.7 דולר יחשב סימן שורי.

TAM חברת התעופה ה...(אמרנו שלא מזכירים מדינות). חטפה חזק אבל עדיין נמצאת בתיק קניון המניות. נראה שהירידה הקיצונית למטה יכולה להתהפך לעליה חדה. מסחר מעל 18 דולר יחזק סיכוי למגמת עליה.

CEA עוד חברת תעופה. בשיא הייתה 131 דולר. עכשיו נסחרת מעל הממוצע הנע ל-150 יום הנמצא באזור ה-32.5 דולר. יכולה לפרוץ למעלה.

BAM מניה של חברת השקעות לאחזקה ארוכת טווח. ירדה עד הממוצע הנע ל-200 יום ויצרה הזדמנות רכש ארוכת טווח. מסחר מעל 21.55 ילמד על חזרת המומנטום. לדעתנו-הזדמנות.

ADY המלצה חדשה של אופנהיימר בתחום מוצרי המזון. מעניינת ביותר. תמיכה אמורה להיות סביב 22 דולר. לפני כמה חודשים המניה הייתה 43 דולר.

IHG רשת המלונות הבינלאומית. הוזכרה כאן בסקירת ההשקעות במלונאות. מעניינת מאוד באזור ה-14 דולר לאחר שלא מזמן הייתה ב-15.4 דולר.

מי שבכל זאת סקרן ביחס למדינות של החברות, מוזמן לחקור. בהצלחה!

הודעה לקוראים: הטור ניתוח טכני יוצא לחופשה עד יום ראשון, ה-21 לפברואר.