ארסן ונגר: ארסנל לא יכולה להתחרות כספית עם צ'לסי

מאמן התותחנים מודה: "צ'לסי יכולה להרשות לעצמה להפסיד 150 מיליון ליש"ט בשנה. אנחנו לא יכולים לחיות בצורה הזאת" ■ "הכדורגל חי כרגע בעולם מלאכותי. אנחנו בארסנל חייבים לחיות בעולם מציאותי"

"אנחנו לא יכולים להתחרות עם קרלו אנצ'לוטי, כי צ'לסי יכולה להרשות לעצמה להפסיד 150 מיליון ליש"ט בשנה. אנחנו לא יכולים לחיות בצורה הזאת". כך התבטא מאמן ארסנל, ארסן ונגר, כשנשאל מדוע הקבוצה לא התחזקה בחלון ההעברות של ינואר. "הכדורגל חי כרגע בעולם מלאכותי. אנחנו בארסנל חייבים לחיות בעולם מציאותי, ואנחנו מאד גאים על זה".

על-פי הדו"חות האחרונים של קבוצת הפרמיירליג, שכר השחקנים שלה הגיע ב-2008/09 ל-104 מיליון ליש"ט. כהשוואה, שכר השחקנים בצ'לסי הסתכם באותה עונה ב-172 מיליון ליש"ט. השחקנים בעלי השכר הגבוה ביותר בארסנל הם אנדריי ארשאבין, וויליאם גאלאס וססק פברגאס, שמרוויחים 80 אלף ליש"ט בשבוע. ג'ון טרי, המשתכר הבכיר בצ'לסי, מרוויח כפול.

"אם אתה מוציא הרבה כסף על העברות, אתה צריך להוציא הרבה כסף על משכורות", המשיך ונגר, "אבל אנחנו לא יכולים לממן את שני הדברים". למרות שרשמה בעונה האחרונה הכנסת שיא של 313 מיליון ליש"ט, מתמודדת ארסנל עם חוב של 297.7 מיליון.

"בחלון ההעברות האחרון רצינו להביא שחקנים, אבל או שהם לא היו זמינים להעברה, או שהם היו במחיר שלא יכלנו לעמוד בו", סיכם ונגר את דבריו. "למרות זאת, אנחנו עדיין אחד מעשרת המועדונים המובילים בעולם".

ארסנל התאהבה בדרך ושכחה איך נראית אליפות / שרון בורנשטיין