בפייסבוק יכולים להיות רגועים

Google Buzz מטשטש את הגבול בין הפרטי לציבורי, מה שיכול לגרום לתקלות מביכות

כבר זמן מה שגוגל נחשבת למיקרוסופט של פעם - זו שצעדיה כבר לא מתקבלים באהדה בלתי מותנית, אלא נתפסים כצעד בדרך להשיג עלינו מידע אישי נוסף ולקבע סופית את השליטה שלה בענף.

ההשקה הנוכחית של Google Buzz היא הוכחה נוספת לכך - ברירת המחדל של השירות מתבססת על כך שגוגל קובעת עבור המשתמש מיהם היוזרים הראשונים אחריהם הוא יעקוב, בהתבסס על תדירות המיילים והצ'אטים שניהל אותו משתמש.

לא יודעת מה איתכם - בעיני זה מעט מטריד שגוגל מרשה לעצמה לחדור לתיבת המייל האישית שלי ולהחליט על בסיסה מהו הגרף החברתי שלי. מייל הוא אחד הדברים הפרטיים שיש לגולשים, ולמרות שברור לי כי גם לשם יכולות להגיע הידיים הארוכות של גוגל, איני צריכה לקבל הוכחה לכך. יש דברים שכדאי להשאיר בתחומי ה'אפור'; מה שאני לא יודעת לא בהכרח מזיק.

אולם, אלמנט יותר משמעותי הוא זה שעשוי להכריע את הכף, ולא לטובת גוגל: השירות החדש של ענקית האינטרנט מטשטש את הגבולות שבין הפרטי והציבורי, וזה יכול להסתיים בתקלות מצערות ומזיקות.

כמו בימים הראשונים של פייסבוק, שאפליקציות משעשעות אך מביכות נשלחו בטעות לכל רשימת החברים, כך גם הבאזזים של גוגל יכולים בטעות להישלח לנמענים לא רצויים. וכאשר מדובר בזירה שבה הנמענים הללו כוללים גם בוסים וקולגות לעבודה, טעויות מביכות כאלו עשויות לגבות מחיר גבוה מהמשתמש.

בהתחשב בכך שעתידו של שוק החיפוש מתבסס על היכולת לאנדקס את השיחה שמתנהלת במדיה החברתית, היו בטוחים כי גם הבאזזים שתשלחו בעתיד הקרוב לחברים שלהם ימצאו את דרכם לרשת הפתוחה. ואם בטעות תתבלבלו בין הודעה פרטית לציבורית, גם לכך יהיו השלכות בלתי הפיכות. ראו הוזהרתם...