מירס נערכת למכרז להקמת רשת דור 3

מנהלת מגעים עם חברת החשמל לקחת חלק בניסוי הטכנולוגי לתשתיות אופטיות

חברת מירס נערכת לקראת מכרז לבחירת ספק שיקים עבורה רשת UMTS חדשה. החברה שוחחה עם חלק מהספקים ויידעה אותם על כוונתה. ההתקדמות במכרז ופרסומו תלויים בהשלמת העסקה ובהעברת הבעלות מידי מוטורולה לבעל השליטה בחברת HOT, פטריק דרהי.

לאחר סגירת העסקה מירס תצטרך לקבל את אישורו של דרהי להוצאת המכרז לפועל. תנאי נוסף לעסקה הוא שמשרד התקשורת יפרסם מכרז שהתנאים בו יהיו אפקטיביים וכדאיים כלכלית. ואכן מכרז להקצאת תדרים אמור להתפרסם בחודשים הקרובים.

בנוסף, נודע שמירס נמצאת במגעים ללקיחת חלק בניסוי הטכנולוגי שתערוך חברת החשמל לשימוש ברשת הסיבים האופטיים שלה. רישיון הניסוי שקיבלה חברת החשמל מאפשר לה לחבר 150 בתי אב ואתרי סלולר לרשת הסיבים שלה. לא מדובר בהצבת האתרים על גבי עמודי חשמל ומתקנים שלה, אלא על חיבור האתרים לרשת מפעיל הסלולר באמצעות רשת הסיבים שלה, לצורך העברת תקשורת נתונים.

למפעילים אמנם יש אתרים הממוקמים על עמודי חברת החשמל, אך לא בהיקף נרחב. המטרה היא לאפשר לשחקני הסלולר להשתמש בעמודים ובמתקנים שלה על מנת להציב אנטנות ולחבר אותן לרשת המפעיל באמצעות תשתיות עצמאיות שלה.

באופן טבעי מירס, שרוצה להקים רשת חדשה, מעוניינת לבחון את היתרונות הטכנולוגיים והכלכליים של שימוש ברשת החשמל, ולכן רוצה לקחת חלק בניסוי.