מדד נדל"ן כחול-לבן: הגז גורם לטלטלות

מי שבולטות במימושים הן אלרוב ישראל ברמה השבועית ואיירפורט סיטי מתחילת השנה ■ מניה אחת עשתה השבוע את כל ההבדל - וזוהי מנופים פיננסים

מניה אחת עשתה השבוע את כל ההבדל - וזוהי מנופים פיננסים של מרקוס וובר (לצד ג'קי בן-זקן, אברהם נניקשווילי וחיים רביבו, החולשים ביחד על אחזקה שווה לזו של וובר). מנופים זינקה ב-22% והצליחה להעביר את המדד לתשואה חיובית.

ברקע, בן זקן ונניקשווילי הציעו לחלוק עם מנופים את מחצית מחלקם בשותפות עם קבוצת AAC של איש העסקים החרדי ישעיהו ליבוביץ'. מדובר ב-25% מהזכויות לרישיון חיפושי הנפט "שמן" מול חופי אשדוד, העיר שהם כל כך מזוהים עימה. במקרה או שלא, מונה לפני פחות מחודש הדירקטור ארקדי מילמן (לשעבר שגריר ישראל ברוסיה) לחבר בוועדת הביקורת של החברה.

הזינוק החד במניה אומנם היטיב עם מדד נדל"ן כחול לבן, אבל הוא מחזק את התנודתיות שלו, שנובעת לא רק מהיותה של מנופים מניית-יתר, אלא בשל ההפכפכות שמאפיינת את ענף חיפושי הנפט והגז. ולראיה - רק לאחר הזינוק הצליחה המניה לעלות מעל לשער של שקל בודד, הלא הוא ערכה הנקוב.

מנגד, מי שבולטות במימושים הן אלרוב ישראל ברמה השבועית ואיירפורט סיטי מתחילת השנה. לירידה באלרוב אין סיבה ברורה (למעט התשואה החיובית החריגה שלה אשתקד) ואילו באיירפורט סיטי, בעלת הזיקה לחיפושי הנפט לכשעצמה, הירידה היא על רקע הפחתת שווי הזכויות מערך המניה השבוע, לצד מכירת מניות בולטת של פסגות.

בינתיים, מנהלת בריטיש ישראל מו"מ עם הראל להגדיל את חלקה של האחרונה בבילו סנטר ל-40%-50% לפי שווי של חצי מיליארד שקל במרכז, בעסקה שצפויה לכלול גם החלפת מניות בחברה הבת. עדיין במרכזים מסחריים, ביג מתכננת לגייס 270 מיליון שקל בהנפקת מניות, כתבי אופציות למניות ואג"ח צמודות בריבית של 4% לשנה - שיתכן ויכללו שיעבוד על הפאואר סנטר בבאר-שבע.

22