תנובה - המותג המושקע ביותר השבוע עם השקעה של כ-2 מיליון שקל

בנק דיסקונט במקום השני בטבלת המותגים המושקעים בשבוע החולף עם השקעה של כ-1.9 מיליון שקל

נסו למצוא גבינה לבנה בחו"ל או אולי גביע לבן. סביר להניח שלא תמצאו. אין מה לעשות, יש דברים שאפשר למצוא רק כאן, רק בישראל, רק בבית. וזה על קצה המזלג מתמצת את המהלך הפרסומי-מיתוגי רחב ההיקף של חברת תנובה, הכולל שפה עיצובית חדשה ואחידה בהוצאה ריאלית לפרסום של כ-2 מיליון שקל בשבוע החולף.

קטגוריית הגבינות ומוצרי החלב עברה זעזוע בשנתיים האחרונות עקב כניסתו של המותג הבינלאומי מולר לישראל, שהשיק לאחרונה גם סדרת גבינות; וכן עקב התפתחותה של טרה הנהנת מהגב החזק של החברה המרכזית למשקאות; וכניסתה של שטראוס לתחום גבינות המהדרין במגזר הדתי.

דומה כי תנובה היטיבה להבין את המגמה וניכסה לעצמה שני ערכים בסיסיים: בית וישראליות, שעוברים כחוט השני בקמפיין הטלוויזיה והאינטרנט המושקע ובעל רמת אסתטיקה גבוהה בהרבה מהממוצע מבית מקאן-אריקסון.

אין ספק כי המסר עובר: מוצרי תנובה שייכים למשפחה אחת, והקו המחבר ביניהם הוא התחושה של להרגיש בבית ולהיות ישראלי.

אחרי שבנק דיסקונט נתן ללקוחותיו ב-2009 הטבה לרכישת כרטיסים מוזלים להופעה של לאונרד כהן, מחליט הבנק לתת הנחות להופעה של אלטון ג'ון. בקמפיין שעלה בהיקף השקעה של כ-2 מיליון שקל מבית היוצר של יהושע TBWA מוצגת ההטבה על-ידי דיאלוג קומי בין הפרזנטורים הקבועים - מודי בר-און וישראל קטורזה.

עוד זוג דמויות מוכרות שדווקא אינן מופיעות ביחד בדרל-כלל הם אייל קיציס ויהורם גאון. השניים מופיעים בקמפיין של 012 סמייל לאינטרנט מהיר בחצי מחיר לשנה, באמצעות גלר-נסיס-פובליסיס. הקמפיין עלה בהשקעה של 1.8 מיליון שקל.

את החמישייה סוגר "ידיעות אחרונות", שלרגל התחרות העזה עם "ישראל היום", שלאחרונה השיק מהדורת סופשבוע, עולה בקמפיין טלוויזיה באמצעות באומן-בר-ריבנאי, תחת הסלוגן: "70 שנה ידיעות אחרונות איתכם, בכל יום, כל השנה".

המותגים המושקעים

1. תנובה - 1,965,206 שקל - באמצעות מקאן-אריקסון

2. בנק דיסקונט - 1,907,597 שקל - באמצעות יהושע TBWA

3. 012 סמייל - 1,845,804 שקל - באמצעות גלר-נסיס

4. בזק - 1,444,709 שקל - באמצעות אדלר-חומסקי

5. "ידיעות אחרונות" - 1,397,539 שקל - באמצעות באומן-בר-ריבנאי

* מקור: יפעת בקרת פרסום. כל אמצעי המדיה, מחיר ריאלי, בין התאריכים: 5-11/2/2010.

** הכותב הוא מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.