מעסקה לעסקה: שאול אלוביץ' מצטרף למרוץ אחרי אנגל משאבים

יתמודד באמצעות חברת הנדל"ן EGRE על השליטה באנגל משאבים יחד עם טאגור-אקרמן, מול קרן המנוף אוריגו

הקרב על השליטה בחברות המשתייכות לקבוצת לגנא , שבשליטת אזורים של שעיה בוימלגרין, הולך ומתחמם. זאת לאחר ששאול אלוביץ', בעל השליטה החדש בבזק, הצטרף בסוף השבוע להתמודדות על אנגל משאבים - אחת מחברות הנדל"ן המשתייכות לקבוצה הנתונה בקשיים .

חברת ההשקעות בנדל"ן EGRE, הנמצאת בשליטת אלוביץ' ויאיר וייל, מצטרפת לקבוצת טאגור-אקרמן, בהתמודדות על שליטה באנגל משאבים במסגרת הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח. בחודש דצמבר הפסיקו אלוביץ' ו-וייל את המו"מ לרכישת השליטה בחברת הנכסים רבד, שבשליטת יגאל אהובי, בעקבות חילוקי דעות עם המוכר, וכעת מצטרפת EGRE בשיעור של 40% להצעה של קבוצה הכוללת גם את חברת טאגור של עופר ליברזון (30%) ואת המשקיעי האנגלי יוסי אקרמן (30%).

ההשקעה באנגל משאבים , חברה בת של אנגל אירופה וחברה נכדה של לגנא הולדינגס (בה מחזיקה אזורים), מסתכמת ב-90 מיליון שקל: הזרמה של 45 מיליון שקל תמורת 51% ממניות החברה, ועוד מסגרת אשראי של 45 מיליון שקל. אנגל משאבים חייבת 260 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה (ראה טבלה). המתחרה האחרת על אנגל משאבים היא קרן המנוף אוריגו, בהובלת גבי טרבלסי, שהגישה הצעה דומה.

ההכרעה: עד יום שלישי

במקביל, נחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר כי קונארד מוריס, מייסד חברת סודה קלאב, הגיש הצעה להשקעה באנגל אירופה, החברה האם של אנגל משאבים. מוריס מציע להמיר את כל האג"ח של אנגל אירופה בגובה 350 מיליון שקל למניות החברה, ולרכוש ממחזיקי האג"ח 76% מהסדרה תמורת 10 מיליון אירו (כ-50 מיליון שקל).

אזורים השקיעה עד היום ברכישת קבוצת לגנא, הפועלת בעיקר במזרח אירופה, כחצי מיליארד שקל, אך הפחיתה את מרבית ההשקעה בספרים. בשלהי דצמבר חתמה אזורים על הסכם להעברת השליטה בלגנא לידי מחזיקי האג"ח (להם חייבת לגנא כ-150 מיליון שקל), וכך, בדוחות לסיכום שנת 2009 שיפורסמו בחודש הבא, תוכל אזורים להפחית מהמאזן שלה התחייבויות ענק של כשני מיליארד שקל.

אנגל משאבים פועלת בעיקר במזרח אירופה, ועם זאת לחברה מספר נכסים מניבים בישראל ולה הון עצמי חיובי של 271 מיליון שקל. המו"מ להכנסת משקיע בחברה נמשך כבר מספר חודשים, ומחזיקי האג"ח אמורים להכריע עד יום שלישי מי ירכוש את השליטה בחברה.