סערה בציונות הדתית: הרב מוטי אלון חשוד כי הטריד מינית תלמידים

תלונות של תלמידים על התנהגות בלתי הולמת של הרב מוטי אלון הובילו להחלטה להגלותו לצפון במטרה להרחיקו מפעילות חינוכית ■ לאחר שחידש את קשריו עם התלמידים, פורום תקנה פירסם אזהרה נגדו ■ אלון: "זו עלילת-דם"

סערה בציונות הדתית: פורום תקנה נגד ניצול מיני, הכולל רבנים בכירים ואנשי חינוך, אישר, לאחר גל של שמועות עיקשות, כי "הגלה" את הרב מוטי אלון מתפקידו בשל חשד שהטריד מינית את תלמידיו. הרב אלון טוען כי עזב מרצונו.

הרב אלון נחשב לאחד הדמויות הבולטות בציונות הדתית. הוא העביר שיעורים למאות תלמידים ואף הנחה את תוכנית הדת "פרשת השבוע" בעבר.

לפני מספר שנים, במהלך הקריירה המזהירה שלו, אומרים בפורום בכירי הציונות כי הוחלט להעביר את הרב אלון לאחד מיישובי הצפון, לאור תלונות על התנהגות מינית בלתי הולמת.

הרב אלון: מדובר בעלילת דם

בהתחלה העדיפו בפורום תקנה לשמור על שתיקה ולא לפרסם את החשדות, אלא לבקש מהרב להתרחק מפעילות חינוכית. כעת, כאשר זה החל לחדש את קשריו עם התלמידים והמוסדות השונים, הוחלט להפר את קשר השתיקה ולהזהיר את הציבור מפניו.

"מדובר בעלילת-דם נוראה שמבוססת על תלונה מופרכת מיסודה של אדם שיציבותו נתונה בספק", אמר בתגובה הרב אלון וציין, כי בקרוב ימסור את גירסתו המלאה. "התלונה המדוברת הוגשה לפני שנים, ואין בה הדבר וחצי דבר מן האמת".

הרב הוסיף כי בכדי למנוע חילול שם הוא "היה מוכן ליטול על עצמו תקופה שבה נצר את הדברים, אולם משנעשו באחרונה ניסיונות של סחטנות לעומתו ואיומים, הוא הבהיר כי לא יהיה מוכן לשאת עוד את הדברים ודרש לפרסמם".