וול סטריט ננעלה בעליות ברקע פרוטוקול ה'פד' ונתונים חיוביים

גלובס tv ב'פד' עדכנו מעלה את תחזית צמיחת התמ"ג ב-2010 ל-3.2%; מצפים להתאוששות הדרגתית עם שוק עבודה שיוותר בטווח הקצר חלש ■ התחלות הבנייה בינואר עלו ב-2.8% ל-591 אלף יחידות

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו הלילה (ד') בעליות שערים לאחר פרסום פרוטוקולי ישיבת הריבית האחרונה של ה'פד' ובעקבות נתונים מעודדים משוק הדיור והתפוקה התעשייתית.

מהפרוטוקולים עולה כי תחזית צמיחת התמ"ג האמריקני עודכנה כלפי מעלה לצמיחה שנתית של 3.2% ב-2010 לעומת תחזית קודמת של ה'פד' לצמיחה של 3%. התחזית הכלכלית של ה'פד' שונתה אך במעט מהפרוטוקולים האחרונים - ב'פד' עדיין מצפים להתאוששות הדרגתית עם שוק עבודה שיוותר בטווח הקצר חלש. ההוצאה הצרכנית שמרה על יציבות ברבעון האחרון של 2009 והוצאות החברות והעסקים על ציוד ותוכנה גדלו בצורה מתונה. עם זאת, לא הכל ורוד: ה'פד' הדגיש כי ההתאוששות בשוק הדיור האטה וכי ההוצאה על נדל"ן מסחרי מוסיפה ליפול.

עוד עולה מהפרוטוקולים כי חלק מחברי ה'פד' חסרי סבלנות בנוגע לגודלו של מאזן ה'פד', המכיל נכסים בכ-2.26 טריליון דולר, שחלקם נרכש במהלך המשבר הנוכחי על מנת להקל את הלחץ ומהבנקים האמריקניים ומוסדות אחרים. אותם חברים מבקשים להתחיל, בהדרגה, למכור חלק מהנכסים כבר ב"עתיד בקרוב". עם זאת, חלק אחר של חברי ה'פד' מודאגים מהעובדה כי מכירות של נכסים כעת עלולות לגרום לכשלי שוק ולפגוע בהתאוששות הכלכלית.

בשורה התחתונה, הפרוטוקולים חושפים מגוון דעות בנוגע לשאלה מתי על ה'פד' להעלות את הריבית מהשפל ההיסטורי שהיא נמצאת בו ברמת 0-0.25%. גם בשאלת האינפלציה נחלקו הדעות, כאשר חבר 'פד' אחד מסר כי הוא חושש מדפלציה בעוד חבריו הביעו חששם מפני עליית מחירים דווקא.

76% מחברות ה-S&P 500 שכבר דיווחו עקפו את תחזיות האנליסטים

"נתוני המאקרו הם חיוביים ורווחי החברות עוקפים את הצפי. אמנם, טרם נאמרה המילה האחרונה לגבי החששות ממשבר החוב ביוון, אך חלה הקלה בחששות אלו והגיעו חדשות טובות שמקזזות אותם", אמר רודולף רודולף בקסטורף מ-RBS Coutts Bank בציריך.

אנליסטים צופים שהרבעון הרביעי ישבור לרצף שיא של 9 רבעונים של ירידה ברווחי החברות במדד ה-S&P 500, עם עלייה של 80% ברווחי הרבעון האחרון. 45 חברות במדד זה תדווחנה השבוע, כולל HP היום ו-וול מארט מחר. יותר מ-350 חברות דיווחו על תוצאותיהן הרבעוניות מאז ה-11 בינואר, כאשר 76% עקפו את תחזיות האנליסטים.

חבילת התמריצים של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בהיקף 787 מיליארד דולר הצליחה להציל 2 מיליון משרות בארה"ב. כך לפי דו"ח ממשלתי של הבית הלבן שפורסם היום. אובמה יקבל את הדו"ח היום בתדריך המודיעין הכלכלי שלו שבמסגרתו יישא נאום לציון שנה לחתימה על תוכנית חילוץ הכלכלה האמריקנית ב-17 בפברואר 2009.

הדו"ח, החתום על ידי סגן הנשיא, ג'ו ביידן, שמפקח על האופן שבו מוציאים את כספי חבילת התמריצים, מבליט את עומק המשבר בזמן בו נכנס אובמה לתפקידו לפני 13 חודשים. מצד שני, הדו"ח הדגיש את האתגר של אובמה להוריד את שיעור האבטלה כדי לשמור על שביעות רצון בוחריו. "חבילת התמריצים והקיצוץ במיסים בבירור מנעו נפילה חופשית של הכלכלה", נכתב בדו"ח.

שוק הדיור ממשיך להתאושש

מבול של נתוני מאקרו היום בארה"ב נפתח ב-15:30 שעון ישראל עם פרסום נתוני התחלות ואישורי הבנייה לחודש ינואר. התחלות הבנייה הצביעו על עלייה ל-591 אלף יחידות בקצב שנתי - התחזית עמדה על עלייה מתונה יותר ל-580 אלף יחידות לעומת 557 אלף בדצמבר. בשורה התחתונה, עלו התחלות הבנייה ב-2.8% בחישוב חודשי לאחר ירידה של 0.7% בדצמבר 2009 - זו העלייה החודשית הגדולה ביותר מאז יולי 2009. בפילוח עמוק יותר, עלו התחלות הבנייה של בתים "קטנים" (single-family) ב-1.5% ל-484 אלף יחידות, בעוד שהתחלות הבנייה של בתים "גדולים" זינקו ב-9.2% ל-107 אלף יחידות.

אישורי הבנייה ירדו ב-4.9% בחישוב חודשי ל-621 אלף לעומת ציפיות לירידה ל-620 אלף אישורים לעומת 653 אלף בחודש דצמבר 2009. נתוני הנדל"ן הנוכחיים מאוששים שוב את ההנחה הרווחת בשוק כי שוק הדיור זוחל אט-אט מהשפל שחווה בהיותו אחד האחראים הראשיים למיתון הקשה מאז שנות ה-30' של המאה הקודמת. במקביל, פורסם מדד מחירי היבוא והיצוא לחודש ינואר, אשר עלה ב-1.4% לעומת תחזית לעלייה מתונה יותר בשיעור של 1%. לעומת ינואר 2009, עלה המדד ב-11.5%.

ב-16:15 פורסמה התפוקה התעשייתית לחודש ינואר, אשר עלתה ב-0.9% לעומת ציפיות לעלייה מתונה יותר של 0.7%. מדד ניצולת הייצור עלה מ-72% ל-72.6%, בהתאם לצפי.

דו"חות HP לאחר נעילת המסחר

לאחר הנעילה, חברת HP צפויה לדווח על רווח של 1.05 דולר למניה ברבעון הרביעי, לעומת 93 סנט למניה ברבעון המקביל. אפלייד מטיריאלס צפויה לדווח על מעבר לרווח של 13 סנט למניה ברבעון הפיסקלי הראשון שלה.

לפי ה-SEC, ברקשייר האת'אווי של וורן באפט הקטינה החזקותיה באקסון מובייל , קונוקו-פיליפס , ג'ונסון אנד ג'ונסון ופרוקטר אנד גמבל.

ענקית האינטרנט גוגל הודתה כי לא ביצעה מספיק בדיקות לפני שהשיקה את ה-Google Buzz, וגרמה לתלונות רבות של גולשים שטענו כי חודרים להם לפרטיות. בראיון לרשת BBC גוגל הודתה כי היא ביצעה בדיקות פנימיות בלבד לפני השקת השירות ועתה היא "עובדת קשה במיוחד כדי לטפל בבעיה". "אנחנו חדשים מאוד בתחום, זה אחד הנסיונות הראשונים שלנו", אמר טוד ג'קסון, האחראי על שירות הגוגל באזז.

נייס דיווחה היום כי הרווח הנקי ברבעון הרביעי ירד ב-6.5% ל-28.6 מיליון דולר, או 45 סנט למניה - גבוה מהתחזיות של האנליסטים בשוק שצפו לה רווח של 42 סנט למניה. הכנסות החברה ירדו ב-0.3% ל-163 מיליון דולר לעומת צפי ל-156 מיליון דולר.

סוכנות בלומברג דיווחה היום כי טבע ואקטוויס נותרו המתמודדות האחרונות במכרז לרכישת רציופארם הגרמנית, לאחר שקרן הפרייווט אקוויטי EQT הוצאה מהמירוץ.

גיוון אימג'ינג ריכזה עניין, לאחר שפרסמה הלילה דו"חות כספיים חזקים ותחזיות טובות ל-2010. החברה צופה רווח נקי של 76-84 סנט למניה השנה, בעוד שהתחזיות בשוק עמדו על 50 סנט למניה בלבד.

לקראת פרסום דו"חות אורמת טכנולוגיות לרבעון הרביעי בשבוע הבא, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים ברוקראז', האנליסט יובל בן זאב, צופה דו"ח חזק לכאורה שיציג תוצאות שיא עם הכנסות של למעלה מ-400 מיליון דולר ורווח נקי של כ-77 מיליון דולר, המבטא זינוק של 55% בהשוואה לתוצאות אשתקד.עדיין, בן זאב מזהיר כי תוצאות שיא אלו אינן בנות קיימא

סיוה הוציאה מספר הודעות בימים האחרונים, בהן היא מציינת את המוצרים שפותחו על בסיס הקניין הרוחני שלה המיועד לשבבי תקשורת של הדור הרביעי בסלולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]