שימוע: כיצד להגן על קטינים מפני תכנים לא הולמים בסלולר?

משרד התקשורת צפוי להכניס תיקון לרישיונות חברות הסלולר בנוגע לדרכי הזיהוי של מנוי בגיר המבקש להסיר את החסימה החלה כיום על גישה לתכנים בלתי הולמים - שירותים אירוטיים בפורטל הסלולרי ושירותים אירוטיים קוליים

שלב נוסף בהגנה על קטינים מפני תכנים בעייתיים בסלולר יוצא לדרך: משרד התקשורת מפרסם שימוע במטרה לקבוע זיהוי אמין של בגיר המבקש להסיר את החסימה לגישה לתכנים בלתי הולמים, על-ידי הקשת פרטי אמצעי התשלום בחשבון - וכך להגן על קטינים מפני חשיפה לתכנים בלתי הולמים במכשיר הסלולר.

באפריל 2007 קבע המשרד הסדר בדבר הגבלת הגישה של קטינים אל תכנים בלתי הולמים הניתנים באמצעות מערכות הטלפוניה, שהתבצע על-ידי תיקון ברישיון החברות הסלולריות. בעקבות העתירה לבג"ץ כנגד התיקון בחן המשרד בשנית את ההסדר שהוצע בשעתו במסגרת התיקון, והגיע למסקנה כי ניתן להשיג את אותה מטרה באמצעי חלופי לזה שהוצע בתיקון.

כעת בכוונת המשרד לערוך תיקון לרישיונות חברות הסלולר בנוגע לדרכי הזיהוי של מנוי בגיר המבקש להסיר את החסימה החלה כיום על גישה לתכנים בלתי הולמים - הן שירותים אירוטיים בפורטל הסלולרי והן על שירותים אירוטיים קוליים.

בכוונת המשרד לקבוע בנספח לעניין שירות אירוטי, כי הסרת החסימה תתאפשר לאחר הקלדת מספר תעודת זהות של המנוי יחד עם שנת הלידה של המנוי, כאשר ההצלבה ביניהם תיבדק מול מרשם האוכלוסין ומול פרטי המנוי כפי שרשום אצל בעל הרישיון, ובנוסף תידרש הקלדת 4 הספרות האחרונות של אמצעי התשלום (כרטיס אשראי או חשבון בנק).

המשרד מבקש את התייחסות החברות לא יאוחר מיום 4 במארס 2010.