סלקום: אין להסתמך על המידע בכוכבית 444 לגבי הטבות או זיכויים

בעקבות בקשה לתביעה ייצוגית, סלקום תוסיף לשירות כוכבית 444 את ההודעה הבאה: "הכוכבית הינה למידע כללי בלבד. אין להסתמך על מידע זה כמידע סופי לבדיקת החיובים הנדרשים לקבלת הטבות או זיכויים"

במסגרת הסכם שהושג בעקבות בקשה לתביעה ייצוגית, תזהיר סלקום את לקוחותיה מהסתמכות על המידע המוענק בטלפון לצורך קבלת הטבות כספיות שהובטחו להם.

בתביעה שהגיש לקוח סלקום, עו"ד שרון דבורה, באמצעות עו"ד אורי סורוקר, נטען כי חברת סלקום גובה מלקוחותיה כספים שלא כדין באמצעות הטעיה של לקוחותיה: במסגרת התקשרויות רבות, נטען, מבטיחה החברה ללקוחותיה הטבות הכרוכות בשימוש בסכום מינימלי מדי חודש, ומבטיחה כי ביכולתם לעקוב אחר גובה השימוש בכל רגע נתון.

ואולם, נטען, כאשר הלקוחות מתקשרים לצורכי מעקב לשירות כוכבית 444, המדווח להם על מצב החשבון עד כה, לא מוסבר להם כי הגדרת סכום המינימום שבו כרוכה ההטבה מתייחסת רק למרכיב מסוים בחשבון זמן אוויר ולא לכלל העלות המוצגת. בפועל יכול לקוח לגלות כי על אף הסכום הנקוב לתשלום הוא לא הגיע לשימוש המינימלי ולא זכה בהטבה, על אף שהוטעה לחשוב אחרת.

לטענת התובע, ההטעיה היא כפולה, שכן לא רק שלקוחות רבים אינם זוכים לה בפועל - היא גם מהווה תמריץ משמעותי בהחלטה הראשונית האם לקנות מכשיר מסוים ואם להתקשר ספציפית עם החברה.

בעידוד בית המשפט הגיעו הצדדים להסכמה מחוץ לכותלי בית המשפט, ובה נקבע כי מבלי להודות בנכונות הטענות תוסיף סלקום תוסיף לשירות כוכבית 444 את ההודעה הבאה: "לתשומת-לבך, הכוכבית הינה למידע כללי בלבד. אין להסתמך על מידע זה כמידע סופי לבדיקת החיובים הנדרשים לקבלת הטבות או זיכויים. הנתונים הקובעים הם כפי שייקבעו בחשבונית החודשית בלבד".

התובע, מצדו, ימשוך את התביעה - כשגובה ההוצאות ושכר-הטרחה שישולמו לו הועברו להכרעת בית המשפט.

מסלקום נמסר: "אנו שמחים על כי הן התובע והן בית המשפט השתכנעו כי לא היה מקום להגשת התביעה, ולכן קיבל בית המשפט את בקשת התובע לבטל את תביעתו, תוך קביעה כי לא היה מחדל או הטעיה מצד סלקום, ולפיכך לא היה בסיס לאישור התביעה כייצוגית".