זירת המט"ח: הדולר היציג התחזק ב-0.3% ל-3.749 שקלים

האירו היציג נפל ב-0.9% ל-5.086 שקלים ■ קרן המטבע הבינלאומית מתכוונת למכור 191.3 טון זהב בשוק ■ האירו נופל כנגד הדולר ל-1.355 דולר ■ ברקליס: "מצבו של האירו ימשיך להיות עגום בטווח הקצר"

המסחר בשוק המט"ח המקומי התאפיין היום (ה') במגמה מעורבת כאשר שערו היציג של הדולר התחזק בשיעור של 0.3% ונקבע ברמה של 3.749 שקלים, לעומתו האירו היציג צנח ב-0.9% ל-5.086 שקלים.

הנפילה של האירו בשוק המקומי נובעת מצניחתו אמש והיום כנגד הדולר לרמה של 1.355 דולר, בכך מאבד האירו מכוחו וממשיך את המגמה הראשית, כאשר מאז חודש נובמבר איבד האירו כ-10% מערכו, זאת לאחר שביומיים האחרונים נרשם בו תיקון ושערו עלה עד ל-1.38 על רקע העליות שנרשמו בשווקי המניות והסחורות. אך כרגע נראה כי הירידות הבוקר באסיה והחוזים השליליים בוול סטריט מחזירים את המשקיעים לדולר על חשבון האירו שבוחן שוב רמות שפל של 9 החודשים האחרונים.

כלכלני ברקליס קפיטל פרסמו היום סקירה על מצב הצמד אירו-דולר והעריכו כי "מצבו של האירו ימשיך להיות עגום בטווח הקצר", כאשר מחיר היעד שפרסמו ביום ו' הקודם היה 1.35 דולר, רמה אליה מתקרב הצמד במהירות. הסיבות לחולשת האירו נובעות לדעתן מהשיפור מעל לציפיות בנתונים בארה"ב לעומת אכזבה מהנתונים באירופה. ממשבר החוב היווני אשר להערכתם צפוי להימשך מעבר לזמן שמעריכים כיום בשוק ויכביד על המטבע. כמוכן מעריכים הכלכלנים כי סיום תוכנית רכישת הנכסים בארה"ב תתמוך בדולר.

בזירת הסחורות הודיעה היום קרן המטבע הבינלאומית, ה-IMF כי היא מתכננת למכור עוד 191.3 טון של זהב בשוק הפתוח, מה שגורם לירידת מחירי הספוט על הזהב בכ-1% ל-1,108 דולר לאונקיה ולירידות במניות חברות הכרייה. שווי הזהב המוצע נאמד בכ-6.19 מיליארד דולר.

אתמול פורסמו בארה"ב הפרוטוקולים מישיבתה האחרונה של ועדת השוק הפתוח, FOMC, אשר החליטה להותיר לפני שבועיים את הריבית בארה"ב על כנה. בפרוטוקולים נחשף כי הפדרל ריזרב העלה את תחזית הצמיחה שלו למשק האמריקני בשנת 2010 ל-3.2% לעומת תחזית קודמת שעמדה על 3%. עוד עולה מהפרוטוקולים כי בין חברי הפד' נתגלע ויכוח ביחס לעיתוי בו יחל למכור את הנכסים שהצטברו במאזניו בהיקף של 2.26 טריליון דולר. בנוסף פורסמו אתמול נתונים טובים משוק הנדל"ן.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]