באיגוד חברות הביטוח ממשיכים בהליך הפנייה לבג"ץ

האיגוד מתנגד לחוזר יישוב תביעות ■ המפקח הקודם ענתבי אמר: אם האיגוד יפנה לערכאות משפטיות, "זה יהיה פשוט ביזיון. מוטב היה אם כל הדברים הנמצאים בחוזר היו מטופלים כבר לפני שנים רבות"

גם לאחר כניסתו לתפקיד של הממונה החדש על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, עודד שריג, באיגוד חברות הביטוח ממשיכים בהליך הפנייה לבג"ץ נגד חוזר יישוב התביעות. זאת, בהתאם להחלטת האיגוד בנושא ובהמשך להתראה ששלחו למפקח הקודם, ידין ענתבי, בנושא כבר בנובמבר האחרון.

ראשי האיגוד נפגשו עם המפקח החדש ועדכנו אותו בהחלטת הנהלת האיגוד להגיש בג"ץ בנושא, וזאת מאחר ולדידם אין שינוי בהתייחסות האוצר לחוזר. בפגישה נכחו יו"ר איגוד חברות הביטוח, גדעון המבורגר, מנכ"ל איגוד חברות הביטוח, זאב אבן-חן, והיועץ המשפטי של האיגוד, עו"ד יוסי הלוי. גורמים הקשורים באיגוד חברות הביטוח, המאגד את פעילות החברות בענפי הביטוח הכללי, מציינים כי טיוטת הפנייה לבג"ץ נמצאת בשלבים סופיים.

"זה יהיה ביזיון"

נושא יישוב התביעות מרכז עניין רב בענף הביטוח בשנתיים האחרונות. מדובר במהלך שמוביל האוצר להסדרת תחום יישוב תביעות הביטוח בחברות הביטוח, כלומר כל נושא בירור ותשלום התביעות הביטוחיות שמגישים המבוטחים לאחר קרות האירוע בגינו רכשו את הביטוח.

בעוד שבחברות הביטוח גורסים כי מדובר בהתערבות תקדימית ולא ראויה של הפיקוח שתפגע בחברות הביטוח ובתחרות בשוק ותגרור גידול בהונאות הביטוח והעלאת תעריפי הביטוח, הרי שבאוצר לא נשארו חייבים ותקפו בחריפות את התנהלות חברות הביטוח כנגד ההסדרה האמורה. כך, המפקח הקודם ידין ענתבי אמר כי אם האיגוד יפנה לערכאות משפטיות "זה יהיה פשוט ביזיון. מוטב היה אם כל הדברים הנמצאים בחוזר היו מטופלים כבר לפני שנים רבות".