כליף, האיש החזק בזרח: "פערי הזמנים בין הקידוחים גדולים"

מחזיקי ני"ע של שותפות זרח התכנסו היום על-מנת לאשר את הארכת האופציה מסדרה 2 עד סוף מארס - מועד בו ייודעו תוצאות מבחני ההפקה ■ מנכ"ל השותפות: "אין מנדט לרכוש מכונות קידוח"

שבוע לאחר שזכתה בהיתר החיפושים הימי "גוליבר", ועל-רקע ביצוע מבחני ההפקה בקידוח "צוק תמרור 4", התכנסו היום מחזיקי ניירות הערך של שותפות החיפושים זרח , על-מנת לאשר את הארכת האופציה מסדרה 2 עד לסוף חודש מארס, מועד בו ייודעו התוצאות של מבחני ההפקה.

הארכת כתבי האופציה חשובה במיוחד עבור זרח, שכן כעת נמצאים כתבי האופציה "מחוץ לכסף" והמרתם ליחידות השתתפות אינה כדאית, ובמידה שהם ימומשו ייכנסו לקופת החברה כ-110 מיליון שקל, ויכפילו את היקף המזומנים של השותפות.

לאסיפה הגיעו כ-20 מחזיקים, בהם גם יחזקאל כליף, המחזיק הפרטי הגדול ביותר בניירות הערך של השותפות, שנכון להיום שווי אחזקותיו מסתכם בכ-20 מיליון שקל. הנוכחיים, וגם כליף התעניינו בעיקר בנעשה בקידוח "צוק תמרור 4" אולם רמי קרמין, מנכ"ל השותפות, אמר שזה נושא שאין אפשרות לדון בו, והכול נעשה דרך הצינורות הפורמליים.

כליף התלונן על כך שפער הזמנים בין הקידוחים שמבצעת השותפות הוא גדול, וכי הקידוח הבא אותו מתכוונת השותפות לבצע מתוכנן רק לסוף שנת 2010. קרמין השיב לו ואמר כי המגבלה היום בארץ היא בעיקר הזמינות של מכונות הקידוח, וכי לשותפות חיפושים אין מנדט לרכוש מכונות קידוח, גם אם הדבר כדאי מבחינה כלכלית. לגבי הבאת קבלן מבחוץ, דורש העסקה של צוות טכני גדול, המעלה את עלות ביצוע הקידוח.

במהלך האסיפה נרשם קוריוז קטן, כאשר התברר שאחד המחזיקים, אשר דיבר ארוכות ודרש תשובות מהנהלת השותפות, רכש יחידות השתתפות ב-130 שקל בלבד. מסתבר שהאדם מחזיק כמות גדולה של כתבי אופציה מסדרה 3 שלהם לא נערכה אסיפה ועל כן הוא רכש מעט יחידות השתתפות בכדי להשתתף באסיפה.

מלבד ד"ש וקרן השקעות של אוניברסיטת ירושלים שמחזיקים ני"ע של השותפות בהיקף כספי קטן, מרבית המחזיקים היו פרטיים, ורובם, בהם כליף, אישרו את הארכת האופציה. בקרוב תפרסם השותפות את תוצאות ההצבעה, ובהמשך תצטרך לקבל את אישור בית המשפט, על מנת שזה יאשר באופן סופי את הארכת כתבי האופציה.