המחוזי: האשה תקבל 65% מהבעלות על הדירה - והבעל רק 35%

זאת על אף שהדירה רשומה בטאבו בחלקים שווים על שם בני-הזוג ■ פסק הדין התקבל בהתאם לתיקון לחוק יחסי ממון, ולאחר שהאישה טענה כי יכולת ההשתכרות העתידית שלה פחותה מזו של בעלה לשעבר

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה לחלק דירת מגורים של בני-זוג מתגרשים, באופן שהאשה תקבל 65% מהבעלות על הנכס והבעל רק 35% - אף שהדירה רשומה בטאבו בחלקים שווים על שם שני בני-הזוג. זאת, בהתאם לתיקון לחוק יחסי ממון מלפני כשנה וחצי, שלפיו הליך "איזון המשאבים" במסגרת חלוקת הנכסים בגירושים לא יהיה בחלוקה שווה בהכרח.

בית המשפט לענייני משפחה קבע כי האשה תקבל 55% מהדירה והבעל 45%, ואולם האשה עירערה על פסק הדין לבית המשפט המחוזי, באמצעות עו"ד עדו דיבון. לטענתה, יכולת ההשתכרות העתידית שלה פחותה מזו של הבעל, שהוא איש קבע ומהנדס תוכנה במקצועו, בעוד שהיא משמשת עוזרת גננת וכמדריכה בצהרונית בבית-ספר.

הנכס המשותף היחיד של בני-הזוג, שניהם בתחילת שנות ה-30 לחייהם, הוא דירה בת 4 חדרים בפתח-תקווה, ששוויה הוערך ב-900 אלף עד כמיליון שקל.

השופטים ישעיהו שנלר, קובי ורדי ורות לבהר-שרון מבית המשפט המחוזי קיבלו את הסכמת הצדדים לפסוק בדרך של פשרה, בלא הנמקה.

הם החליטו לתקן את פסק דינו של בית המשפט לענייני משפחה כך שהאישה תקבל 65% מהדירה ולא 35% - חלוקה שבניגוד לקביעת בית המשפט לענייני משפחה, לא תשתנה גם אם האשה תחליט לרכוש את חלקו של הבעל בדירה.

"לדעתי מדובר בפסק דין מהפכני", אמר עו"ד דיבון, "אין לי ספק כי הוא ישפיע מאוד על חלוקת הרכוש בין בני-זוג בישראל".