מנכ"ל רשות השידור: שידורי ערוץ 1 עלולים להסתיים עוד חודש

(עדכון) - בוועדה לביקורת המדינה תקפו חברי הכנסת את מנכ"ל רשות השידור ■ ח"כ גילאון לשקלאר: "אולי אינך האדם הנכון לנהל את רשות השידור" ■ לינדנשטראוס: "אנו נמצאים במסלול התפוררות של השידור הציבורי"

ביקורת קשה כלפי רשות השידור בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת. בדיון בוועדה, במהלכו הודיע מבקר המדינה כי הוא מכין דו"ח מיוחד על רשות השידור, תקפו חברי כנסת מכל צדי הקשת הפוליטית את התנהלות רשות השידור והעומד בראשה מוטי שקלאר. שקלאר עצמו אמר בהמשך כי לאור מצב הרשות, שידורי ערוץ 1 עלולים להסתיים בעוד חודש.

בלב הדיונים עמד דו"ח מבקרת הפנים של הרשות לשנת 2008, שנחשף לראשונה ב"גלובס".

מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, אמר כי אל פתחו מגיעות פניות רבות על ההתנהלות ברשות השידור, ואלה נבחנות בימים אלה באופן מדוקדק. לדבריו, "זה לא סוד שאנחנו נמצאים במסלול התפוררות של השידור הציבורי, ולזה אסור להסכים".

בדיון, בראשותו של ח"כ יואל חסון (קדימה), קבל מנכ"ל רשות השידור על כך שהוא מוזמן תכופות לוועדות הכנסת השונות - וזכה בשל כך לביקורת קשה מצד חברי הכנסת במקום, שטענו כי רשות השידור היא חלק בלתי נפרד מתפקיד הנבחרים.

לאחר שורה של שאלות שהפנה לשקלאר, אמר לו ח"כ אילן גילאון (מר"צ): "התשובות שלך חפיפניקיות". לדברי גילאון, "כשאני שומע את תשובותיך, אני חושב שגם אני יכול להיות מנכ"ל רשות השידור". בהמשך אמר גילאון לשקלאר: "אולי אתה לא האיש הנכון לנהל את רשות השידור בעת הזו".

בדיון עלתה גם בקשתו של עורך "יומן" משה נסטלבאום לצו מניעה נגד פיטוריו, שפורסמה לראשונה ב"גלובס". שקלאר חזר והדגיש באוזני הנוכחים כי הוא מחזיק בכל התעודות האקדמיות עליהן הצהיר.

ח"כ חסון הקשה על שקלאר בנושא העברת עורכי חטיבת החדשות מעבודתם, ושאל למי דיווח על כך. המנכ"ל ענה כי "יש דברים שהם בסמכות וחובת ההנהלה", לשון שקלאר.

ח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו) תקף אף הוא את פרשת העברת העורכים. ראש חטיבת החדשות של רשות השידור, יורם כהן, התרעם על מה שהוא כינה "התערבות פוליטיקאים במינויים ברשות השידור". על כך העיר עורך "מבט", אסף אפרתי, כי "אופן קבלת ההחלטות על סבב כה משמעותי בשידורי החדשות מעורר סימני שאלה".