יונה ויזנטל: "למרות כל הטכנולוגיה, שידור חי הוא עדיין הכי עוצמתי"

סמנכ"ל התוכן של yes אמר את הדברים בכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי ■ אייל הרצוג, מייסד מטהקפה: "השליטה של חברות הכבלים והלוויין בתוכן הולכת לחלוף מהעולם"

"כשאדם רוצה לצורך תוכן OTT (תוכן וידיאו שזורם על רשתות פתוחות, נ"פ), הוא רוצה לצרוך תוכן שנולד בטלוויזיה. הטלוויזיה היא זו שמייצרת את התוכן, ולכן היא זו שגם שולטת בזה", כך טוען יונה ויזנטל, סמנכ"ל התוכן של yes, במושב "Over The Top ואומנות הצפייה בטלוויזיה", בכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי שנערך היום (ב'). את הפאנל הנחה גדי תירוש, שותף קרן ההון סיכון JVP.

לדברי ויזנטל, "אין היום מודל כלכלי שיאפשר לייצר סדרת טלוויזיה באיכות גבוהה כמו 'House' (לדוגמה) באינטרנט, ויאפשר להחזיר את ההוצאה, או יאפשר לאנשים לדעת על זה בכלל. לכן, להגיד שיש מסכים שאפשר לחיות בלעדיהם זה נראה לי קצת היסחפות".

ויזנטל הוסיף כי "למרות כל הטכנולוגיות, השידור החי הוא עדיין עוצמתי יותר מכל דבר".

לדברי יוני השקס, ממייסדי חברת NDS, "בעוד 3-5 שנים, גם HOT וגם yes יתנו מענה כוללני גם לטלוויזיה בסלון וגם ל-Devices אחרים. הם נמצאים בנקודה הכי טובה מבחינת שרשרת המזון למצוא את עמק השווה עם ספקיות האינטרנט".

אייל הרצוג, מייסד מטהקפה, סיפר כי "כמעט אף פעם לא יוצא לי לראות תוכנית בזמן שהיא משודרת, אלא אם זה קורה בזמן שאני נמצא במחשב".

לגבי ה-VOD של HOT אמר הרצוג: "אני לקוח של HOT, ואין לי בעיה לשלם עבור התכנים, אבל אני חייב להגיד שיש בעיה במונחים של היצע התוכן".

לגבי עתידו של שוק התוכן, הרצוג אמר כי השליטה של חברות הכבלים והלוויין בתוכן הולכת לחלוף מהעולם. "אני לא יודע מתי", אמר, "אבל זה יקרה".

יורם מוקדי, סמנכ"ל תוכן ורגולציה ב-HOT, הוסיף כי "ה-OTT לא שינה יותר מדי. זה מודל מעניין לגבי תשתית ההפצה, אבל יש בזה את כל כאבי הראש של מפעיל טלוויזיה רב-ערוצית, וזה הרבה כאבי ראש".

חגי בראל, מנכ"ל אורקה אינטראקטיב, אמר כי "הטענה שלי לגבי ה-VOD בתור משתמש זו הבעיה של מציאת התוכן. אני מאמין גדול בכך שחוויית חיפוש התוכן חייבת להשתנות. הכיוון של צריכת התוכן חייב להשתנות, והאופן שבו הצרכן יגיע לתוכן לינארי ותוכן VOD חייב להשתנות. ה-OTT רק מעצים את התוכן שקיים ואת הצורך באמצעי למציאת התוכן".

לגבי השאלה האם תוכן הגולשים יכול למצוא את דרכו לטלוויזיה, הרצוג אמר כי "אני באופן אישי לא רואה לזה עתיד גדול, והסיבה לכך נעוצה בפורמט הבסיסי של הטלוויזיה והקולנוע. בגלל שאני יכול להחליט מתי אני רוצה לראות את התוכן, גם תכנים באורך דקה נראה פתאום הגיוניים. אבל בתכנים כה קצרים אין הבדל בין לראות את זה במחשב או בטלוויזיה".