ההתאוששות נמשכת: מדד מנהלי הרכש עלה ב-1.3% בינואר

המדד עלה לרמה של 65.1% ■ זהו החודש השמיני ברציפות בו המדד נמצא מעל רמת ה-50% המצביעה על התרחבות הפעילות היצרנית במשק ■ סעיף התעסוקה הגיע אף הוא לרמה גבוהה של 68%, המצביעה על קליטת עובדים

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש ינואר 2010 רשם עלייה של 1.3% לרמה של 65.1% מרמה של 63.8% בחודש הקודם. זהו החודש השמיני ברציפות בו המדד נמצא מעל רמת ה-50%, המבחינה בין התרחבות להתכווצות הפעילות במגזר היצרני. רמת המדד היא בין הגבוהות שנמדדו עד כה ומרבית סעיפי המדד מראים על צפי התרחבות.

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, עלה בחודש ינואר ב- 1.5% לרמה של 56.1%. זהו החודש השביעי ברציפות בו המדד העולמי מצביע על התרחבות בפעילות, והוא נמצא בשיא של חמש וחצי שנים. במרבית המדינות בהן מבוצע הסקר נמצא המדד ברמה גבוהה המצביעה על התרחבות הפעילות במגזר היצרני. עם זאת, רמה נמוכה מ-50 נקודות מאפיינת את המדינות באירופה הנמצאות במשבר חובות ביניהן יוון, אירלנד וספרד (בפורטוגל לא מתבצע הסקר, אך הייצור התעשייתי במגמת ירידה).

כלכלני בנק הפועלים ציינו כי הרמה הגבוהה בה נמצא המדד בארבעת החודשים האחרונים מצביעה על קצב התרחבות מהיר של הפעילות במגזר התעשייתי. סעיף התעסוקה הגיע אף הוא לרמה גבוהה של 68%, המצביעה על קליטת עובדים.

נתוני הלמ"ס למגזר התעשייתי מצביעים על מגמות דומות: הייצור התעשייתי גדל ברבעון הרביעי של 2009 בשיעור שנתי של 7.5%, וכן מסתמנת עלייה במספר משרות השכיר ובשעות העבודה. אנו מעריכים כי קצב העלייה החד בפעילות הוא במידה רבה תגובה לירידה ברמות המלאים בתקופת המיתון, ולכן סביר שהוא יאט בהמשך השנה. נתוני היצוא התעשייתי מצביעים בחודשים האחרונים על האטה בקצבי הגידול וגם הגידול החד שאפיין את הסחר העולמי נבלם בחודשים נובמבר-דצמבר.