"אות הקלון" של ויצ"ו: 10 הפרסומות הסקסיסטיות של 2009

המפרסמים שעלו הפעם לגמר המפוקפק: המשביר לצרכן, פוסטינור, אולימפוס, AXE, דו-איט, פרופורציה, גולדסטאר, דואר ישראל, פיירי, נעלי טו-גו ■ בשנה שעברה הוענק הפרס למי עדן בגנות פרסומת עם בר רפאלי לבר מים

ויצ"ו חשפה היום (ג') את 10 הפרסומות הסקסיסטיות של 2009. המפרסמים שעלו לגמר "אות הקלון" ל-2009: המשביר לצרכן, פוסטינור, אולימפוס, AXE, דו-איט, פרופורציה, גולדסטאר, דואר ישראל, פיירי, נעלי טו-גו

10 הפרסומות נבחרו על ידי צוות שופטות בכיר ויוצגו בפני הוועדה לקידום מעמד האשה בכנסת בדיון מיוחד בנושא פרסום סקסיסטי, שייערך מחר, יום רביעי ה-24/2.

אות הקלון למפרסם הסקסיסטי מוענק זאת השנה השנייה ברציפות. בשנה שעברה הוא הוענק לחברת מי עדן בגנות פרסומת עם בר רפאלי לבר מים.

הפרסומת שתקבל את אות הקלון של 2009 נבחרה מתוך עשר הפרסומות שהגיעו לגמר ומוצגות כאן. להלן עשר הפרסומות הפוגעניות של 2009 על פי בחירת השופטות, כולל שם הפרסומת והמדיום בו היא פורסמה. סדר הפרסומות בטבלה אקראי ואין לו קשר לדירוג הסופי של הקמפיין כולו.

: ויצו חושפת את הפרסומות הסקסיסטיות של 2009
עשר הפרסומות שעלו לשלב הגמר של קמפיין אות הקלון למפרסם הסקסיסטי נבחרו מתוך עשרות פרסומות פוגעניות ובעייתיות שפורסמו בשנה האחרונה. צוות השופטות שסקר את הפרסומות השונות ובחר מתוכן את העשירייה האחרונה כלל את:
- עו"ד ארנה לין - יו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין ומ"מ נשיאת מועצת העיתונות
- פרופ' חנה הרצוג - סוציולוגית מאוניברסיטת תל אביב
- רונית ארנפרוינד-כהן - מנהלת האגף לקידום מעמד האישה בויצו
- מיכל רוזין מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית
- נורית חג'ג' לשעבר מנכ"לית הקשת הדמוקרטית המזרחית
- שאנה שכטרמן אחראית קשרי ממשל בוויצו
- שלומית ליר חוקרת תרבות, מכון ואן ליר

במסגרת הערב המיוחד בו תחשף הפרסומת שתקבל את אות הקלון ייערך גם פאנל מיוחד בנושא הגורמים וההשלכות של הפרסום הסקסיסטי, בהנחית שאנה שכטרמן, האחראית על קשרי ממשל בויצ"ו ובהשתתפות הפרסומאי אילון זרמון, הדוגמנית מעין קרת, מ"מ נשיאת מועצת העיתונות עו"ד ארנה לין, ד"ר דליה לירן-הלפר מהמכללה למנהל ורונית ארנפרוינד-כהן, מנהלת האגף לקידום מעמד האשה בוויצו.

לרגל יום האשה הבינלאומי שיצוין ב-8/3 תקיים ויצ"ו ערב התרמה חגיגי שכל הכנסותיו יוקדשו לנשים וילדים בסיכון.