מדינת ת"א: קבוצת קנדה ישראל ואקרו נדל"ן זכתה במכרז רמז ב-305 מיליון שקל - פי 2 מהמחיר של העירייה

המגרש מיועד למגדל בן 30 קומות ו-108 יחידות דיור ■ הקבוצה גברה על חבס, שהציעה 271 מיליון שקל, קבוצה של דוניץ ומנחם אורן וקבוצת סגולה נדל"ן של ג.יפית ■ גורמים בכירים בענף: המחיר הראוי על הקרקע הוא 180 מיליון שקל; הרווחיות תהיה 5% בלבד

הזוכה במכרז המתוקשר על מתחם רמז בתל אביב היא קבוצה בראשות קנדה ישראל, אקרו נדל"ן וטרה. החברה תשלם 305 מיליון שקל על המגרש, המיועד למגדל בן 30 קומות ו-108 יחידות דיור. מדובר במחיר של 2.8 מיליון שקל ליחידת קרקע - הגבוה ביותר במכרזים האחרונים שנערכו בתל אביב, כולל דרום הקרייה. מדובר במגרש בין היקרים ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל.

קנדה ישראל גברה על קבוצת חבס, שהציעה 271 מיליון שקל, קבוצה של דוניץ ומנחם אורן, שהציעה 222 מיליון שקל, וקבוצת סגולה נדל"ן של ג.יפית שהציעה 173 מיליון שקל.

פתיחת המעטפות התקיימה היום במשרדי עיריית תל אביב. עם הזכייה אמר ברק רוזן, מבעלי קנדה ישראל, כי אינו מתחרט על שהציע 35 מיליון שקל יותר מקבוצת חבס וכי מחיר של 2.8 מיליון שקל ליחידת קרקע עדיין יאפשר לו להרוויח מהפרויקט. "מדובר במיקום הכי יפה שיש, אין מקום כזה", אמר רוזן ל"גלובס". המחיר למ"ר בפרויקט של רוזן הינו עשרת אלפים דולר, ולדבריו שווקו כל הדירות לחברי קבוצת רכישה.

גורמים בכירים בענף הנדל"ן אמרו היום ל"גלובס" כי המחיר הראוי על הקרקע הוא 180 מיליון שקל וכי הרווחיות של הפרויקט תגיע ל-5% בלבד בגלל המחיר הגבוה ששולם - 305 מיליון שקל.

בעיריית תל אביב מופתעים מהמחיר הגבוה. גורמים בעירייה אמרו היום ל"גלובס" כי מדובר במחיר "מטורף" שיגולגל על רוכשי הדירות בסופו של דבר.

עו"ד שרון קרן, מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי תל אביב-יפו, אמר ל"גלובס" לאחר פתיחת המעטפות היום, כי הוא "מופתע לטובה מהמחיר הגבוה במכרז" וכי "הכסף ישמש למטרות ציבוריות ולשיפור מבני ציבור ברחבי העיר". לדבריו, תל אביב היא עיר מבוקשת ולכן "זה השוק, ויש כנראה אנשים שמוכנים לשלם את המחיר הזה".

קרן מדגיש כי ההצעה הגבוהה ביותר במכרז, זו של קנדה ישראל, צריכה לעבור בדיקה משפטית ואישור של ראש העיר ושבאופן רשמי טרם הוכרז הזוכה.

הדמיה פרוייקט מגדל הגימנסיה של קנדה ישראל
 הדמיה פרוייקט מגדל הגימנסיה של קנדה ישראל