אולמרט בבית המשפט: "כאן יסתיימו ההתקפות - וחפותי תוכח"

גלובס tv (עדכון) - אולמרט: "היום יסתיים פרק ההצהרות הבומבסטיות והתיאורים הפלסטיים שהיו חלק מאווירה ציבורית כלפיי" ■ פרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל, על טלנסקי: "עדותו לא נקייה מקשיים; לא מדובר באדם נקי כפיים"

בבוקר של תחילת התביעה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הנאשם ב-3 פרשות, דיבר אולמרט בפני התקשורת בפתח האולם ואמר: "הגעתי לפני מספר חודשים כאדם חף מכל עבירה, היום יסתיים פרק ההצהרות הבומבסטיות, התיאורים הפלסטיים וההתקפות האישיות שהיו חלק מאווירה ציבורית כלפי הנאשמים (אולמרט ושולה זקן. י.ע). כאן יתבררו העובדות, נשמיע את כל שאנחנו יודעים ומאמינים, ואני בטוח שהתוצאה תאשר את שאמרתי בתחילת דבריי".

אולמרט מואשם ב-3 פרשות - טלנסקי, ראשונטורס ומרכז ההשקעות. לראש הממשלה לשעבר מיוחסות עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והעלמת הכנסות במירמה.

בכתב האישום נגד אולמרט מופיעים 280 עדי תביעה, ואף שלא כולם יהיו נחוצים, בתביעה מצפים לקצב שמיעת עדים מהיר של כמה עדים בכל יום.

פרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבנאל, אמר בפתח הדיון, כי "האישום מתבסס מבחינת התביעה על עדויות משה טלנסקי, עו"ד אורי מסר, חומרי מחשב שנתפסו במשרד התמ"ת, על מסמכי בנק ועוד. ממול עומדת הכחשה כמעט מוחלטת מלאה של הנאשם בחקירה, ושתיקה מוחלטת של הנאשמת. זוהי כותרת הדברים".

"טלנסקי הוא אדם הנוטה להתנסח בקיצוניות - מדובר באינטרסנט"

בהתייחסות לטלנסקי אמר אברבנאל כי איש העסקים העביר כ-600 אלף דולר במשך 8 שנים לאולמרט, כאשר "חלק מהסכומים האלה הועבר במזומן מיד ליד, חלק אחר בדרכים אחרות". אברבנאל הודה כי "עדותו של טלנסקי אינה נקייה מקשיים", כיוון ש"מדובר באדם מבוגר הנוטה להתנסח בקיצוניות - אבל מדובר באינטרסנט המעורב בעבירה, ולא באדם נקי כפיים. בחרנו להתמקד בסכומי הכסף שמאחוריהם אנחנו יכולים לעמוד באחריות, ואותם נוכיח. נוכיח את מסירת 72 אלף דולר במזומן לידיו של הנאשם בפגישה בישראל, את מסירת 15 אלף דולר לידי הנאשם בניו-יורק, את העברת מעטפות המזומנים, חלקם ישירות לנאשם, חלקם באמצעות שולה זקן, בכל מעטפה כמה אלפי דולרים. נעשה זאת באמצעות דברי טלנסקי, באמצעות יומן ממוחשב ששמרה הנאשמת. תנועות בחשבונות בנק, ועוד".

פרשת ראשונטורס - "הנסיעות הללו היו מימון עודף"

לגבי פרשת ראשונטורס, אברבנאל אמר כי "הנסיעות הללו היו מימון עודף, העברת הכספים דרך משרדי נסיעות שלא נבחרו במכרז, ואם הגנה תבחר להכחיש את ההתרחשות, היא תוכח. הנאשם אמר 'לא ידעתי לא הייתי מודע לדברים, לא ידעתי שנהניתי מ-100 אלף דולר בדרך הזו'. אני לא נכנס לכל הבוחלטריה הזאת, אמר אברבנאל. "מדובר בשר, חבר הקבינט שמרבה לא לזכור פרטים במהלך חקירותיו. נראה שהנאשם הרבה לנסוע לחו"ל, עשרות רבות של נסיעות, הביא תועלת רבה למדינה ולארגונים בנסיעות האלה, סייע בהצלחה רבה באיסוף כספים וכולם חייבים לו תודה. הרלוונטיות של הדברים האלה היא לא בשלב הזה. עובד ציבור המביא תועלת בציבור עדיין איננו רשאי לשלוח יד בכספים, לרמות, גם אם הוא מביא תועלת אגב מעשיו האלה".

ההגנה: "הראיות דלות, דלות מאוד"

סניגורו של אולמרט, עו"ד אלי זהר, אמר בתחילת דבריו, כי ומכאן ואילך רק הראיות ידברו. "המדינה יודעת וגם אנחנו יודעים שהן דלות, דלות מאוד. אנחנו מאמינים שבתום שמיעת הראיות בעניינים של טלנסקי, וכשנראה מה זה היומן הממוחשב, תתפוגג גם האשמה זו, וההיסטוריה תלמד שכל מה ייוותר מפרשה זו היא עדות מוקדמת שהביאה להדחתו של ראש ממשלה". בעניין ראשונטורס אמר זהר, כי "לא היה ראש עירייה או שר בישראל שסייע לאיסוף תרומות לארגונים יהודיים וישראלים כמו אולמרט. ארגונים אלה נושאים בהוצאות הנסיעה לחו"ל, כך נהוג בישראל וכך נהוג בעולם כולו. למקרא החומר מתחזק הרושם שכל הפעילות נעשתה בשקיפות מלאה, בתום לב מוחלט, ללא כוונת מירמה".