פרמינגר: "היום אנחנו גוף ההשקעות הממוקד ביותר בישראל"

כך מסביר מנכ"ל גאון אחזקות, שי פרמינגר, לאחר שנפגש עם מספר גופים מוסדיים השבוע‏ ■ "המטרה שלנו היא להגדיל את הפעילות בתחום באמצעות רכישת שליטה או שותפות בגרעין השליטה"

הגופים המוסדיים בשוק מתעניינים בהשקעה אפשרית בגאון אחזקות , ולצורך כך נפגש השבוע מנכ"ל הקבוצה, שי פרמינגר עם קבוצה של 50 פעילים בשוק. פרמינגר הציג בפני המשקיעים איתם נפגש את שלושת תחומי הפעילות בהם החליטה הקבוצה להתמקד - קמעונאות, פיננסים, ומים וקלינטק.

לאחר הפגישה הסביר פרמינגר על ההתעניינות ואמר כי "היום אנחנו גוף ההשקעות הממוקד ביותר בישראל. אין מקום לגופי השקעה בגודל שלנו לעסוק ביותר מדי תחומים, אלא רק בדברים שהם כבר יודעים לעשות טוב".

עוד הוסיף בעניין כי "המטרה שלנו היא להגדיל את הפעילות בתחום באמצעות רכישת שליטה או שותפות בגרעין השליטה. בחברות אליהן אנחנו נכנסים בהשקעה אנחנו רוצים להשביח ולפתח גם מבחינה עסקית וגם מבחינת אפשרויות של הנפקות, מיזוגים ורכישות".

לגבי המשך פעילות הקבוצה שנוסדה לפני קצת יותר מעשור על ידי בני גאון ז"ל הסביר פרמינגר כי "יש לנו מזומנים בקופה להשקעות נוספות המיועדות לשלוש תחומי הפעילות שלנו והמטרה היא להגדיל את הפעילות". פרמינגר לא פרט לגבי אפיקי השקעה אפשריים, אולם ציין כי נבחנות אפשרויות גם בארץ וגם בחו"ל.

במקביל לפגישה פרסמה החברה נתונים פיננסיים שונים הנוגעים להשקעות שביצעה בשנים האחרונות, המשקפות תשואות נאות שהניבו לה חלק מהשקעותיה עד כה. ‏

בין אלה ניתן לציין בתחום הקמעונאות תשואה שנתית של כ-18% על החזקותיה ברשת החנויות למוצרים לבית "אייס", את השליטה בה רכשה בתחילת 2006 לפי שווי של כ-100 מיליון שקל ועד כה החזירה כ-50% מההשקעה.

בתחום המים והקלינטק היא מציגה תשואה שנתית של כ-19% על החזקותיה בצינורות המזרח התיכון, את השליטה בה רכשה במארס 2000 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל ומאז החזירה כ-87% מההשקעה.

תשואות אלה מתייחסות לסך היקף ההשקעה בהן, ובתחשיב התשואה השנתית על ההון העצמי אלה אף גבוהות יותר. שווי השוק של גאון אחזקות עומד היום על 151 מיליון שקל.

המהלך המשמעותי האחרון של קבוצת גאון הושלם בתחילת השנה, אז מוזגה גאון שוקי הון עם בתי ההשקעות של מיטב וישיר, צעד שיצר את בית ההשקעות הפרטי הרביעי בגודלו בישראל עם סך נכסים מנוהלים של כ-30 מיליארד שקל.

הערכת שווי של כ-730 מיליון שקל למיטב שפרסמה בשבוע ישיר משקף גם לשותפות זו את פוטנציאל ההשבחה של גאון.

לפי הערכת השווי, חלקה של גאון בבית ההשקעות מגיע לכ-160 מיליון שקל, לעומת השקעה של כ-90 מיליון שקל הרשומה בספרי החברה על השקעה זו.

פרמינגר התייחס גם למהלך המיזוג והסביר כי לראייתו "אין מקום לשחקנים בינוניים בשוק ההון בישראל, וזה הרעיון שעמד מאחורי עסקת המיזוג - יצירת בית השקעות גדול שיוכל לתת שירות איכותי ללקוחות, לצד רווחיות לבעלי המניות".