דירקטוריון בנק ירושלים צפוי למנות מחר את אורי פז למנכ"ל

פז, לשעבר בכיר בבנק הפועלים , ייכנס לתפקידו בשבועות הקרובים לאחר שיסוכמו תנאי העסקתו ויתקבל האישור הרשמי של בנק ישראל

דירקטוריון בנק ירושלים צפוי להתכנס מחר (ב') ולמנות את אורי פז למנכ"ל במקומו של אבי בזורה. יו"ר הבנק, יונתן עירוני, ובעלי השליטה משפחת שובל, הציגו בשבוע שעבר למפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, את הליך החלפת המנכ"ל וקיבלו את ברכתו. את המהלך הוביל גידי שובל, דירקטור בבנק ובנו של בעל המניות העיקרי זלמן שובל.

פז, לשעבר בכיר בבנק הפועלים , ייכנס לתפקידו בשבועות הקרובים לאחר שיסוכמו תנאי העסקתו ויתקבל האישור הרשמי של בנק ישראל. בפיקוח על הבנקים רואים בפז "מינוי ראוי מאוד" אך הוטרדו מהדרך בה יזם ומימש גידי שובל את החלפת המנכ"לים מעל ראשו של הדירקטוריון. חזקיהו גם פסל רעיון שהועלה בשבועות האחרונים למנות את פז לתפקיד סגן יו"ר פעיל בבנק, תפקיד חדש שנוצר במיוחד עבורו.

עירוני עצמו, הנמצא בתפקיד היו"ר מאז מארס 2006, ימשיך בתפקידו בחודשים הקרובים כדי לאפשר את כניסתו החלקה של פז. לא מן הנמנע כי בתום השנה ולאחר חמש שנים בתפקיד, עירוני יעזוב את הבנק.

בנק ירושלים מתמחה במשכנתאות והוא הבנק העצמאי הקטן ביותר. הבנק נסחר לפי שווי של 500 מיליון שקל וסיים את 2009 עם רווח של 59 מיליון שקל. התשואה על ההון הגיעה ל-10.2%. הלימות ההון של בנק ירושלים עמדה בתום 2009 על 13% וקפצה לאחר המעבר לחישוב על פי כללי באזל 2 (נדבך 1) לשיעור של 16%.