גרטנר אופטימיים: שוק השבבים יצמח השנה ב-20% ל-276 מיליארד דולר

‎‎התחזיות הפסימיות לגבי הביצועים של שוק השבבים בשנה הקרובה התחלפו בחצי השנה האחרונה באווירה יותר אופטימית ■ בחברת המחקר מצפים כי התעשיה תמשיך לצמוח בשנים הקרובות ותגיע למכירות של 304 מיליארד דולר ב-2012

‎‎התחזיות הפסימיות לגבי הביצועים של שוק השבבים בשנה הקרובה התחלפו בחצי השנה האחרונה באווירה יותר אופטימית. בסוף השבוע פרסמה חברת המחקר גרטנר אומדן חדש לגבי שנת 2010, לפיו השוק עתיד לצמוח בשיעור של 20% לעומת שנת 2009 ויגיע לסך של 276 מיליארד דולר. בגרטנר מצפים כי תעשיית השבבים תמשיך לצמוח בשנים הקרובות ותגיע למכירות של 304 מיליארד דולר בשנת 2012.

‏‏"אנחנו רואים הוכחות ברורות לכך שתעשיית השבבים ניצבת לפני צמיחה משמעותית השנה", אומר בריאן לואיס, סגן נשיא למחקר בגרטנר במסגרת הודעה לעיתונות שהחברה פרסמה. כחלק מהתחזית שיפרה גרטנר גם את התחזית הקודמת לגבי הביצועים של 2009. אלה, להערכת החברה, ירדו רק בשיעור של 9.6% ל-231 מיליארד דולר, מעל לתחזית הקודמת של ירידה של 11.5% לעומת 2008.

גרטנר ממצבת את מגזר הזיכרונות כזה שיפגין את הצמיחה החזקה ביותר בשנה הנוכחית, בעיקר בזיכרונות ה-‏DRAM‏ (זיכרון הזמין לגישה מהירה במחשבים אישיים) וטוענים כי הגידול הצפוי השנה בהכנסות יצרניות ה-‏DRAM‏ יהיה בסדר גודל של 55%. ההערכות הנוכחיות של גרטנר תואמות את ההערכות של בנק ההשקעות קרדיט סוויס שטוען כי הכנסות שוק השבבים לזיכרונות מסוג ‏DRAM Flash NAND‏ (זיכרון בלתי נדיף המיועד בעיקר לשמירת נתונים), יטפסו השנה ב-30%.

כאילו בכדי להשלים את התמונה, פרסמה ספקית שבבי ה-‏NAND‏, סנדיסק, הודעה על העלאת תחזית ההכנסות שלה לרבעון. החברה הודיעה בסוף השבוע כי היא מצפה שההכנסות ברבעון הראשון ינועו בין 925 מיליון דולר למיליארד דולר, זאת לעומת תחזית קודמת שפרסמה לפני כחודש לפיה תמכור הרבעון ב-875-950 מיליון דולר. האנליסטים בוול סטריט ציפו להכנסות של 937 מיליון דולר בממוצע ברבעון. לדברי מנכ"ל סנדיסק, אלי הררי, הצמיחה הצפויה בעשור הנוכחי "תגמד את זו שראינו בעשור הקודם", בעקבות הפריצה של האינטרנט הסלולרי.