רציו תעביר 10% מקידוח "גל" לשותפות הנפט של הלמן ואלדובי

רציו תעביר הזכויות באתר הקידוח הימי הסמוך ל"לוויתן" לשותפות "הזדמנות ישראלית מקורות אנרגיה" בתמורה לתמלוגים על תגליות עתידיות ■ שתי השותפויות יתחילו במבחנים סייסמים בשטח הרשיון בהיקף כ-4.5 מיליון דולר

שותפות חיפושי הנפט רציו הודיעה היום (ג') לבורסה, כי היא מעבירה 10% מהזכויות בהיתר בקידוח "גל" לשותפות "הזדמנות ישראלית מקורות אנרגיה", בכפוף לתמלוגים למדינה (12.5%) ולשותף הכללי על תגליות עתידיות בשטח הרישיון, ובתנאי לרישום יחידות ההשתתפות של הזדמנות ישראלית למסחר בבורסה בת"א.

הזדמנות ישראלית היא שותפות חיפושי נפט חדשה שהוקמה ע"י רוני הלמן ואורי אלדובי, וההסכם הזה הוא ההסכם הראשון של השותפות, בכפוף לאישור מהממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות.

על פי ההסכם, הזדמנות ישראלית התחייבה כי במהלך כל תקופת ההיתר, בנוסף למימון חלקה היחסי בהוצאות ההיתר - היא תישא ב-10% נוספים בהוצאות העסקה המשותפת בשטח ההיתר עבור השותפות.

ההיתר הימי במים עמוקים "גל" נמצא כ-150 ק"מ מערבית לנתניה וגובל בחלקו המזרחי בחלק הדרום מערבי של רשיונות "רציו ים" בהם נמצא מבנה "לוויתן" אשר מרכז עניין רב בקרב המשקיעים. זאת עקב המבחנים הסיסמיים שבוצעו בו לאחרונה והצפי לפרסום התוצאות בזמן הקרוב. שטחו של ההיתר "גל" משתרע על 1.77 מליון דונם. ומגיע עד גבול מצרים בדרום ועד קפריסין במערב.

בתקופה הקרובה מתכוונות רציו והזדמנות ישראלית להתחיל במבחנים סייסמים בשטח הרשיון בהיקף כספי כולל של כ-4.5 מיליון דולר.