סקר: אופרה ווינפרי היא הסלב המשפיעה ביותר בהוליווד

‎‎כ-55% מהאמריקנים מתארים את אשת התקשורת אופרה ווינפרי כ"משפיעה" - כך עולה מסקר של חברת ‏E-Poll‏ מרקט ריסרץ' המדרגת יותר מ-5,000 מפורסמים על בסיס 46 מאפייני אישיות שונים

‎‎כ-55% מהאמריקנים מתארים את אשת התקשורת אופרה ווינפרי כ"משפיעה", לעומת שדר הרדיו ראש לימבו, שרק 41% אמריקנים היו מתארים כמשפיע. כך עולה מסקר שערכה ‏E-Poll‏ מרקט ריסרץ', שמדרגת יותר מ-5,000 מפורסמים על בסיס 46 מאפייני אישיות שונים.

לצורך הפרספקטיבה, הדירוג הממוצע של התכונה "משפיע" בקרב המדורגים בסקר‏ עומד על פחות מ-11%. הסקר נועד לבדוק מי הדמויות שנכללות ברשימת המפורסמים המשפיעים ביותר בהוליווד אכן מוערך גם בציבור ככזה.

בשקלול הנתונים של הסקר, שהופיע ב"פורבס", נכללו גם גורמים כמו סימפטיות ומודעות.‏ במקרה של ווינפרי, תיק עסקי המדיה המגוון שלה ועבודתה בטלוויזיה, בתעשיית הסרטים, ברדיו, בתחום כתבי העת, האינטרנט והבמה העניקו לה נראות גבוהה מאוד במשך יותר מ-10 שנים.

‏הוכחה נוספת לעוצמתה של ווינפרי היא המספר הרב של מנחי תוכניות בסגנון "אופרה" שזכו למעמד של כוכבים. מנכ"ל ‏‏E-Poll‏, ג'רי פיליפוט, אמר כי "אופרה היא המקור להיווצרותה של תעשייה משנית של אנשים שנותנים עצות, ואם היא לא היתה כל-כך משפיעה - לאנשים האלה לא היתה האמינות שיש להם".

‏רשימת האנשים המשפיעים לפי הסקר כוללת במקום השלישי את ד"ר אוז, כירורג לב-חזה וסופר רב-מכר שהכתיר את עצמו כ"רופא של אמריקה", וששימש לעתים קרובות כאורח בתוכנית של ווינפרי, ולאחר מכן זכה לתוכנית משלו.

"התוכנית של ד"ר אוז", שהושקה בסתיו שעבר תחת דגלה של חברת ההפקות הארפו של ווינפרי, נועדה לטפל בצורה אינפורמטיבית ומשעשעת בסוגיות בריאות שונות - החל בשפעת החזירים וכלה באורגזמה.‏

סטיבן שפילברג, הבמאי הבולט ביותר בהוליווד מדורג שני, בין כוכבי תוכניות האירוח. ‏את החמישייה המובילה סוגרים בונו במקום הרביעי וקלינט איסטווד במקום החמישי.‏