הבורסה בשיא של כשנתיים: "באזור השיא תיווצר התנגדות"

כך מעריך זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס" ■ כלל פיננסים הפיץ מניות דלק רכב - והן עלו ב-0.4% ■ גבעות קפצה ב-6.5% ■ זרח ננעלה ללא שינוי - תוצאות מבחני ההפקה צפויות בימים הקרובים

הבורסה ממשיכה לשהות בשיא של יותר משנתיים. מדד המעו"ף נגע היום (ד') ב-1,200 נקודות, תוך שהוא רחוק בכ-3% בלבד מהשיא ההיסטורי שרשם באוקטובר 2007. מדד הביומד הטרי עלה ביותר מ-3% ופתח את יומו הראשון בבורסה ברגל ימין. מחזור המסחר בשוק הסתכם בכ-2.1 מיליארד שקל, מעל הממוצע.

"מתחילת השנה ניכרת תכונה ברורה ובולטת של העדפת נכסים בסיכון גבוה", אמר אלדר גנזל, מנכ"ל בית ההשקעות אסטרטג. "הסוחרים באג"ח מסתערים על האגרות בסיכון בינוני ו-High yield ללא הבחנה, ומרווחי הסיכון נחתכים לרמות שפל היסטוריות. גם בשוק המניות בוחרים המשקיעים לרכז מאמץ ברכישת מניות מהמדדים המסוכנים, ואת העליות מראשית השנה מובילות מניות היתר, הטכנולוגיה, הביומד וסקטור חיפושי הגז והנפט. סביבת הריבית האפסית אינה תואמת את מצב המשק הישראלי ונמשכת זמן רב מדי, וזו הוציאה לאחרונה את המיואשים מהמחבוא ובהיעדר אלטרנטיבות שפויות פונים המשקיעים ל'מניות החלום'. המאפיין של השקעות מסוכנות הוא שכמעט בלתי אפשרי לתמחר אותן, ועל כן הן נתפסות כעדיפות אל מול האלטרנטיבות השמרניות שמתומחרות כבר עתה במלואן לכל הדעות. אם הריבית לא תעלה בקרוב המהלך המסוכן ימשך, והתוצאות תהיינה הרות אסון".

החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט מחקו את הירידות מהבוקר ותמכו בשוק המקומי. גם ירידות השערים באירופה התחלפו בעליות בעקבות החוזים בוול סטריט. בשוק האמריקני מצאו עידוד בסקר ה-ADP שהראה כי הסקטור הפרטי בשוק העבודה האמריקני השיל בפברואר כ-20 אלף משרות - המספר הנמוך מזה כשנתיים. הסקר פורסם לקראת נתוני התעסוקה החשובים לחודש פברואר שיפורסמו ביום שישי.

בישראל פורסמו היום נתוני מאקרו טובים. הגירעון התקציבי של הממשלה בפברואר הסתכם ב-2.8 מיליארד שקל כאשר מתחילת השנה נרשם עודף תקציבי של 900 מיליון שקל, לעומת גירעון של 1.8 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בצהריים פורסם מדד אמון הצרכנים של "גלובס", אשר עלה מעל רמת 100 נקודות לראשונה מזה 10 שנים.

"המהלך של המעו"ף מעל 1,180 נק' והתמיכה מעל 1,180 נק' החזירו אותו למגמת העלייה ארוכת הטווח", אומר זיו סגל, המנתח הטכני של"גלובס". "היעד הקרוב לעלייה הוא 1,220-1,230 נק' - אזור השיא ההיסטורי; סביר שתיווצר שם התנגדות. לפיכך, סביר שנראה את המעו"ף נע בין 1,180 ל-1,230 נק' בטווח הקצר".

אסיפה סוערת בגבעות

את המחזור הגבוה בשוק ריכזה היום דלק רכב , לאחר שבית ההשקעות כלל פיננסים הפיץ את מניות החברה שהוחזקו על ידי בית ההשקעות לזאר, למשקיעים מוסדיים בישראל. ההפצה בוצעה בשער של כ-46 שקל למניה.

החברות הציבוריות ממשיכות לטפטף לשוק את הדו"חות הכספיים לשנת 2009. היום הגיע תורה של קבוצת בזק , שדיווחה על רווח נקי ברבעון הרביעי של 366 מיליון שקל - עלייה של 22.8%. החברה תחלק דיבידנד של 2.4 מיליארד שקל בגין רווחי המחצית השנייה של 2009.

ישראמקו דיווחה כי הרוויחה כרבע מיליארד שקל בשנת 2009 בשל עלייה בשווי ני"ע שהחזיקה, כולל קבלת ריביות ודיבידנדים מאותן השקעות, וזאת בגין הראלי בבורסה בשנה החולפת. ב-2008 החברה הפסידה 170 מיליון שקל.

בכלל, מניות הנפט והגז המשיכו לרכז עניין לאחר דבריו של מנכ"ל נובל אנרג'י אתמול על קידוחי "תמר" ו"דלית". נובל מעורבת בקידוחים אלה בשיתוף עם החברות דלק קידוחים ואבנר יהש מקבוצת דלק ואלון גז. צ'אק דייווידסון אמר שהוא מאמין כי ישנם מאגרים נוספים באזור, אך הזהיר מפני הסיכונים הרבים הקיימים בתחום זה.

בנוסף, ממתינים המשקיעים לעדכונים של ביחס לתוצאות מבחני ההפקה של קידוח "צוק תמרור 4" שבו מחזיקות זרח , אבנר ודלק קידוחים, כאשר התוצאות צפויות להתפרסם בימים הקרובים. ואם בסקטור הנפט והגז עסקינן - יחידות ההשתתפות של גבעות בלטו, לאחר האסיפה הסוערת אתמול, שבמוקד עמדה ההצבעה הגורלית על הנפקת 25 מיליון שקל הנדרשים לביצוע מבחני הפקה בקידוח "מגד 5". גבעות דיווחה היום כי ההנפקה אושרה ברוב של 60.4% תומכים.

ומאנרגיה לתרופות: בית המשפט לערעורים בארה"ב פסק לטובת טבע והיא תוכל לשווק בלעדית את הגרסאות הגנריות של התרופות Hyzaar ו-Cozaar של מרק, המיועדות לטיפול בלחץ דם גבוה. מכירותיהן של התרופות בארה"ב מוערכות בכ-1.5 מיליארד דולר.