BDI: כ-21% מהעסקים בישראל בסיכון גבוה בהובלת ענף המזון

הסיכון העסקי של החברות והעסקים במשק בחודש פברואר לפי מדד הסיכון המשולב עומד על רמה של 6.13 לעומת רמה של 6.24 בחודש ינואר ■ ענף תעשיית הכימיקלים הוא הענף הבטוח ביותר זה החודש השלישי ברציפות

הסיכון העסקי של החברות והעסקים במשק בחודש פברואר, על-פי מדד הסיכון המשולב של BdiCoface, עומד על רמה של 6.13 לעומת רמה של 6.24 בחודש ינואר, כאשר המדד עמד על 6.25 בפברואר אשתקד.

נתוני המדד מראים כי כ-21.32% מהחברות והעסקים דורגו ברמות הסיכון הגבוהות והמסוכנות (דירוגי סיכון 9 ו-10), ירידה בהשוואה לחודש שעבר. כלכלני BdiCoface מעריכים כי רמת הקשיים של חברות ועסקים אלו היא גבוהה באופן המאיים על המשך פעילותם בטווח של השנה עד השנתיים הקרובות.

"לחברות ועסקים אלה בעיות קשות בתזרים המזומנים, חשבון או חשבונות מוגבלים בבנק ישראל, דיווחים חוזרים ונשנים על שיקים חוזרים, ירידות חדות בהכנסות או ברווחיות, או מעברים חדים וקיצוניים מרווח להפסד", חוזים הכלכלנים.

ענף תעשיית הכימיקלים מוביל זה החודש השלישי ברציפות את רשימת הענפים החזקים והבטוחים. סיכונו העסקי של הענף עמד החודש על 5.26 כאשר במקום השני הגיע החודש ענף תעשיית נייר וקרטון שבו עמדה רמת הסיכון על 5.61.

על אף שיפור קל במדד, גם החודש הגיע למקום הראשון בדירוג הענפים החלשים והמסוכנים ענף המסעדות ובתי הקפה. דירוגו העסקי של הענף עמד החודש על 7.23 (לעומת 7.27 בחודש שעבר).