אספן נדל"ן רכשה נכס בשדה-התעופה של המבורג ב-18 מיליון שקל

נכס זה מושכר במלואו לחברה שמייצרת מוצרים לעיצוב פנים למטוסים ■ תקופת השכירות היא 10 שנים עם אופציה ל-5 שנים נוספות ■ דמי השכירות השנתיים שמניב הנכס עומדים על כ-350 אלף אירו

חברת אספן נדל"ן מקבוצת אספן גרופ, בבעלות רוני צארום ובניהולו של אילן גיפמן, דיווחה על רכישת מבנה משרדים ולוגיסטיקה בשדה התעופה של המבורג בגרמניה תמורת כ-18 מיליון שקל (כ-3.4 מיליון אירו).

נכס זה מושכר במלואו לחברה שמייצרת מוצרים לעיצוב פנים למטוסים. תקופת השכירות היא 10 שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות. דמי השכירות השנתיים שמניב הנכס עומדים על כ-350 אלף אירו. מדי שנה מתעדכנים דמי השכירות ב-10,000 אירו נוספים.

‏שכר הדירה שמשולם כעת על ידי השוכר משקף תשואה של 10% על מחיר הרכישה. הנכס נבנה ב-2001 בשדה התעופה של המבורג על קרקע בשטח של כ-11.5 דונם בשטח בנוי של כ-11.5 אלף מ"ר על פני שתי קומות מעל מרתף. הנכס כולל גם 90 מקומות חנייה.

אספן נדל"ן מציינת כי לצורך מימון העסקה היא קיבלה מכתב כוונות מבנק גרמני לקבלת הלוואה בסך כ-2.7 מיליון אירו המהווים כ-78.7% ממחיר הרכישה הכולל, לתקופה של חמש שנים.

לדברי גיפמן, "גרמניה היא אחת המדינות החשובות בפורטפוליו הנכסים של אספן. לאחר בחינה של מספר עסקאות אטרקטיביות, שיכולות היו להתאים לאופי החברה שלנו, החלטנו לבצע את העסקה הנוכחית שתואמת באופן מוחלט את האסטרטגיה שלנו - נכס הנמצא במיקום אטרקטיבי באחת הערים החזקות בגרמניה המושכר בתשואה גבוהה לטווח ארוך לשוכר איכותי. החברה השוכרת את הנכס היא חברה ותיקה מאוד בתחומה, שהוקמה בשנת 1909 ומספקת את מוצריה לחברות התעופה המובילות. אספן ממשיכה לבחון השקעות חדשות בארץ ובחו"ל לצד מימוש נכסים שמיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם."