אילן שילוח משיק מיזם אינטרנט חדש בתחום האפליקציות החברתיות

מיזם Matomy יציע לגולשי האינטרנט ברחבי העולם אמצעי תשלום אלטרנטיבי עבור השימוש בתכנים שונים ברשת, המתבסס על אינטראקציות פרסומיות

הפרסומאי אילן שילוח ממשיך להשקיע באינטרנט: שילוח ושותפו ניר טרלובסקי השקיעו במיזם אינטרנט חדש - Matomy, המתמקד בעולם הרשתות החברתיות ככלל ובענף האפליקציות החברתיות בפרט.

זאת, כחלק מאסטרטגיית ההשקעות של השניים בתחום האינטרנט, לאחר שרכשו לפני כחצי שנה את חממת Lab-One והקימו קבוצת השקעות חדשה בשם TheTime. היקף ההשקעה נאמד בכ-1 מיליון דולר.

Matomy הוקמה ב-2009 על-ידי ארז סדן (מנכ"ל החברה), במטרה להציע לגולשי האינטרנט ברחבי העולם אמצעי תשלום אלטרנטיבי עבור השימוש בתכנים שונים ברשת, המתבסס על אינטראקציות פרסומיות. כך, גולש שמעוניין לרכוש מוצר וירטואלי ברשת יכול להשתמש בשירות שמציעה החברה.

כיצד זה עובד בדיוק? גולשים יבצעו פעולה כלשהי שתידרש מצידו של המפרסם, כגון מילוי שאלון אינטרנטי או השתתפות בסקר מקוון - ובתמורה יקבלו את המוצרים ישירות לפייסבוק שלהם, ללא צורך לשלם עליהם באמצעי תשלום רגילים.

לדברי החברה, מדובר בפיתרון המתאים לכל אתר הגובה תשלום של כמה דולרים מלקוחותיו, כך שהוא מתאים גם לאתרי תוכן המציעים חדשות, תכני וידיאו ומוזיקה.

הטכנולוגיה של המיזם מבטיחה התאמה מדויקת של הצעות פרסומיות הרלוונטיות לגולש באמצעות פיתוחו של מנוע אופטימיזציה, בהתבסס על אזורו גיאוגרפי, התנהגות הגלישה שלו, אפקטיביות המסר הפרסומי והיסטוריית הביצועים של הגולש באתר התוכן.

פיתרון נוסף שמציעה החברה הוא ה-"Crowed sourcing": מנגנון בו הגולשים יכולים לדווח על מודעות או פרסומות מטעות או לא מדויקות, כשסך כל התגובות משתקלל לתוך מנוע האופטמיזציה, דבר הגורר בסופו של דבר להורדת פרסומות אלה מהמערכת.

לדברי סדן, "לראשונה יכולים הצרכנים ברשת להרוויח מפעולות שהם עושים ושבעבורן משלמים המפרסמים, ולממן באמצעות פעולות אלו רכישות שונות, ללא צורך לשלם עבורן כסף. מאטומי יוצרת שיתופי-פעולה עם מפתחי אפליקציות, משחקים ופלטפורמות צרכניות שונות ברשת, אשר נהנים לא רק מהיכולת לספק את הצרכנים, אלא גם מערוץ רווחים חדש וכניסה לשוק הבינלאומי".

לדברי החברה, היקף ההכנסות השנתי שלה עומד על 5 מיליון דולר.