איזה סמארטפון הכולל מקלדת הוא הנוח ביותר למשלוח מייל?

מהשוואה בין 4 הסמארטפונים המובילים הכוללים מקלדת, עולה כי מוטורולה Milestone הוא המוצלח ביותר - בזכות ממשק מגע ידידותי ומסך איכותי ■ אחריו נוקיה E-72, שמציע מקלדת נוחה וסוללה חזקה

רוב מכשירי הסלולר שיוצאים היום לשוק מגיעים בפורמט של מסך מגע. הטכנולוגיה הזו התחבבה על משתמשים רבים, אולם החיסרון העיקרי שלה הוא הצורך להתרכז כאשר מנסים להקליד על המסך. הפיתרון שמציעות יצרניות הסלולר הוא שילוב של מקלדת נשלפת, המוחבאת בגב המכשיר ומאפשרת להקליד בנוחות כאשר רוצים לכתוב הודעת SMS או מייל ארוך.

המקלדות, הבנויות על-פי סדר האותיות במחשב (QWERTY), אינן חדשות. הן קיימות כבר מספר רב של שנים בטלפונים חכמים שקיימים בשוק, רובם דווקא לא נופלים על קטגוריית מכשירי המגע.

חברת RIM המייצרת את דגמי הבלקברי זכתה להצלחה הגדולה שלה בעקבות עיצוב המכשירים הכוללים מקלדת מלאה נוחה במכשיר שהוא לא מסך מגע. אחד הטלפונים הפופולריים של נוקיה בישראל בשנתיים האחרונות הוא ה-E71, גם הוא טלפון מגע עם מקלדת מלאה.

"גלובס" סקר 4 טלפונים המגיעים עם מקלדת מלאה - ובדק איזה מכשיר נוח יותר לשימוש אינטנסיבי של מיילים. התשובה: מוטורולה Milestone, המציע מסך מגע מצוין ומקלדת טובה גם כן.

11
 11

מוטורולה, דגם Milestone: מסך מצוין ומערכת הפעלה נוחה

מוטורולה, דגם Milestone
 מוטורולה, דגם Milestone

מוטורולה סבלה בשנים האחרונות מירידה במכירות ומקשיים בתוך החברה, אולם לאחר שהחליטה לעבור למערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, השמש התחילה לזרוח עליה.

דגם Milestone בגירסה האירופאית (באמריקה הוא נקרא דרויד) יגיע בקרוב לרשת סלקום, והוא ללא ספק הקאמבק שלה לשוק הישראלי והעולמי. הוא גם הטלפון הכי מוצלח שנמכר עד היום בארץ עם האנדרואיד.

למה? משום שהעיצוב שלו אמנם קצת משעמם, אולם הוא מציע איכות בכל הנוגע לתפעול שלו, בין היתר בזכות מעבד במהירות 600 מגה הרץ שמספק את הסחורה, למרות שלא מדובר במעבד הכי חזק היום בשוק.

* מסך מגע: 3.7 אינץ' באיכות מצוינת. מאפשר לגלול תפריטים בקלות ולהשתמש במקלדת הווירטואלית ללא מאמץ מיוחד.

* מקלדת: אם אתם יותר בקטע של מקלדת פיזית, החלקה קלה תפתח לפניכם מקלדת מלאה ונוחה לשימוש. הכפתורים קצת קטנים לחלק מהמשתמשים, אבל אנחנו מצאנו אותם נוחים לשימוש הפרטי שלנו.

* ממשק: גירסה 2.1 של האנדרואיד (פעם ראשונה בישראל), המציעה מספר שיפורים בממשק וגם אופציה ל-9 עמודי בית (בגלגול לצדדים), כך שאפשר להציב את כל האפליקציות האהובות בגישה מהירה. אפשר להציב ווידג'טים על המסך, כמו מזג-האוויר, שליטה ביכולות התקשורת של המכשיר, מכ"מ של סלקום המספק חיפוש נקודות עניין, נגן מוזיקה וכמובן פייסבוק ו-YouTube.

למכשיר יישום בלעדי - Phone Portal - שמאפשר לגשת למאגר תוכן כמו הודעות SMS ותמונות באמצעות הקשת כתובת אינטרנט שהוא מספק, דרך האינטרנט האלחוטי. היישום פותר את הצורך לחבר פיזית את המכשיר באמצעות כבל למחשב.

* מצלמה: 5 מגה פיקסל, התוצאות טובות גם בצילום תמונות וגם בווידיאו.

* יכולות נוספות: התקן GPS וחיבור WiFi שזוכר נקודות גלישה ויודע להתחבר אליהן בצורה אוטומטית.

* סוללה: בקושי מספיקה ליום עבודה שלם, ובמקרים מסוימים נגמרת אפילו בשעות אחר הצהריים.

* חסרונות: כדי להוציא את כרטיס הזיכרון ולהחליף אותו, חייבים להוציא את הסוללה. זו לא הפעם הראשונה שמוטורולה משתמשת בהנדסת האנוש הלקויה הזו.

* בשורה התחתונה: כאשר המיילסטון ייצא רשמית בישראל בסלקום, הוא צפוי להיות אחד המכשירים הטובים כאן, אם לא יהיו הפתעות נוספות.

* מחיר: בסלקום טרם נקבע. באתר זאפ: 4,200 שקל (למכשיר לא עברית).

נוקיה E72: מקלדת נוחה וסוללה חזקה

נוקיה E72
 נוקיה E72

אחד המכשירים המצליחים של נוקיה בשנתיים האחרונות היה ה-E71: טלפון חכם הכולל מקלדת מלאה נוחה מאוד לשימוש. כמו כל סיפור הצלחה, נוקיה החליטה להשיק לאחר תקופה ארוכה ממשיך דרך - E72, שדווקא לא פונה לקהל שמחזיק את הדגם הישן, אלא לקהל שמחפש מכשיר עם מקלדת רגילה, בתקופה שבה הלהיט הוא מסך מגע.

מה ההבדלים בין ה-E72 ל-E71? לא מדובר בשינויים דרמטיים, המצלמה שופרה מאיכות של 3.2 מגה פיקסל ל-5 מגה פיקסל, הזיכרון הפנימי גדל מ-110 מגה ותמיכה בכרטיסי זיכרון של 8 ג'יגה, לזיכרון פנימי של 250 מגה ותמיכה בכרטיסי זיכרון עד 16 ג'יגה. כמו כן, המעבד של המכשיר גדל מ-369 מגה הרץ ל-600 מגה הרץ.

* עיצוב: כאמור, גם ה-E72 מגיע עם מקלדת מלאה, נוחה במיוחד שמאפשרת להקליד עם האגודלים ובחלק מהמקרים אפילו לעבוד איתה בצורה עיוורת. נוקיה שילבה במכשיר מגוון כפתורים יעודיים להפעלת אנשי קשר, למיילים, להפעלה קולית וליומן המביא תצוגה מאוד נוחה של לוח הפגישות שלכם. חוץ מזה, אתם תוכלו לבנות שני עמודי בית: אחד לשעות העבודה ואחד לשעות הפנאי עם כל היישומים שמתאימים לכם לאותם זמנים.

* מיילים: בדומה למכשירים אחרים שנוקיה הוציאה בתקופה האחרונה, גם הדגם הזה מגיע עם שירות המיילים החדש של החברה, הכולל ממשק עם תצוגה נוחה יותר, מזה הקיים ב-E71. תוכלו לקבוע מתי המיילים שלכם יידחפו במכשיר. למשל, כל יום עד שמונה בערב ולא בסופשבוע. המיילים יגיעו למכשיר בתזמונים של כל 5 דקות ועד מספר שעות.

* סוללה: היתרון הוא שהסוללה לא נפגעת מעומס המיילים, והיא עובדת עד שעות הלילה ואפילו מעבר לזה.

* מצלמה: 5 מגה פיקסל, כאשר התוצאות הן טובות יחסית.

* יכולות נוספות: בנוסף, למכשיר יש GPS, בלוטות', WiFi ויכולת לקרוא ולערוך קבצי מיקרוסופט אופיס. נוקיה גם הוסיפה משטח עכבר אופטי לשליטה במכשיר, אותו לא מצאנו נוח במיוחד. כמו כן, תוכלו למצוא כאן כפתור ייעודי לפנס.

* בשורה התחתונה: ה-E72 הוא פתרון מוצלח למי שרוצה מכשיר עם מקלדת מלאה ולא כולל מסך מגע.

* מחיר: סלקום - 3,240 שקל (או 90 שקל כפול 36 תשלומים); אורנג' - 3,564 שקל (או 99 שקל כפול 36 חודשים).

HTC, דגם Touch PRO 2: מעבד חלש, ממשק מאוד נוח

HTC, דגם Touch PRO 2
 HTC, דגם Touch PRO 2

HTC השיקה לאחרונה בארץ שני מכשירים מבוססי חלונות מובייל 6.5: דגם HD 2 המוצלח שיושק בקרוב באורנג', ודגםTouch PRO 2, שנמכר בחנויות פרטיות. שני הטלפונים הם מכשירי המשך, שמציעים יכולות טובות יותר לעומת הדגמים הקודמים שלהם.

* מערכת הפעלה: בניגוד ל-HD 2, שרץ על חלונות מובייל ומציע ביצועי מהירות טובים במיוחד, ה-Touch PRO 2 בקושי מצליח לבצע את המשימה הזו ויש הרגשה שהממשק לפעמים מגמגם. ההבדל כמובן קשור למעבד, שבדגם הזה עובד רק על מהירות 528 מגה הרץ, לעומת 1 ג'יגה הרץ ב-HD 2.

* ממשק: HTC אורזת את כל הדגמים שלה עם ממשק אישי. כאן מדובר בממשק הקודם שלה - TouchFLO 3D, שמציע עמוד בית נוח במיוחד עם פירוט מזג האוויר, גישה נוחה למיילים ולאנשי קשר, הודעות SMS ואפילו צירוף התמונות לשיחות המזוהות של החברים מהפייסבוק. המטרה של HTC היא להרחיק את המשתמשים מחוויית הממשק של חלונות, והיא עושה כאן עבודה מוצלחת.

* מקלדת: המקלדת גורמת לדגם להיות כבד - 178 גרם, אולם כשפותחים אותה בהחלקה מגב המכשיר, מקבלים יכולות הקלדה נוחות מאוד עם תאורה אחורית כסופה נקייה. בניגוד לנוקיה E72 הכפתורים כאן לא קטנים, ומי שרגיל להקליד במחשב רגיל יתרגל מהר מאוד לצורת הכפתורים, למרות שהאות "ת" לא נמצאת במקומה הטבעי. מלבד הפתיחה הרגילה של המקלדת במצב שטוח, ניתן להגביה מעט את המסך, כך שהטלפון עומד כמו מחשב נייד.

* מצלמה: 3.2 מגה פיקסל עם פוקוס אוטומטי באיכות בינונית.

* יכולות נוספות: GPS וספיקרפון מתקדם, המאפשר בעת הפיכת המכשיר על הגב להקשיב לשיחות בעוצמה גבוהה, ועם מיקרופון רגיש במיוחד (שלפעמים קצת פישל). כמו כן, יש כאן ממשק שיחות שמאפשר לקבל את כל הפרטים על איש הקשר איתו אתם משוחחים באותו הרגע, כולל היסטוריית SMS, מיילים ועדכונים מהפייסבוק.

* סוללה: ברוב המקרים לא תחזיק מעבר לשעות הערב המאוחרות.

* בשורה התחתונה: מכשיר מוצלח עם מקלדת נוחה, אולם ברוב היכולות שלו נחות משמעותית לעומת ה-HD2.

* מחיר: 3,500 שקל באתר ניופאן.

נוקיה N97: מתחרה לא מוצלח ל-iPhone

נוקיה N97:
 נוקיה N97:

ה-N97 היה ההבטחה של נוקיה בתחרות מול ה-iPhone. התוצאות אכזבו, ובחו"ל החברה החליפה אותו עם דגם ה-Mini. בארץ ה-N97 עדיין נמכר ואמור להיות הפתרון למי שמחפש טלפון מגע. *מקלדת: מוסתרת בצורה אלגנטית בגב המכשיר. הפתיחה חלקה מאוד, אפילו מפתיעה ביחס למכשירים אחרים של החברה הפינית. השימוש יחסית נוח, אבל מצריך תרגול של מספר ימים ארוכים. חריטת הספרות באנגלית ובעברית קצת קטנה. לצד המקלדת תמצאו משטח עכבר, שמאפשר לשלוט בסמן שעל המסך.

* מסך מגע: המסך לא מאפשר לגלול תפריטים בנוחות ומדי פעם יש ללחוץ בעקשנות מספר פעמים על אותו אייקון, עד שזה יתעורר.

* ממשק: עמוד הבית החדש, מאפשר לגשת ליכולות המכשיר החשובות לכם באמצעות ווידג'טים (מיני יישומים). בעמוד הבית יש ווידג'ט עדכון של פייסבוק. יש ווידג'טים המאפשרים גישה למייל ול-4 אנשי הקשר המועדפים.

* מצלמה: 5 מגה פיקסל באיכות טובה מאוד עם פוקוס אוטומטי, פלאש, ציון המיקום הגיאוגרפי בו צולמה התמונה ואפילו צילום וידאו מוצלח.

* יכולות נוספות: ספיקרפון טוב וזיכרון בנפח של 32 ג'יגה, עם אפשרות להרחבה ב-16 ג'יגה, התקן GPS לכבישים, דפדפן אינטרנט שעושה עבודה טובה ו-WiFi.

* בשורה התחתונה: מי שמוכן להתפשר על יכולות מגע בינוניות, אבל רוצה לקבל מקלדת מלאה ומצלמה טובה, כדאי שיבדוק את ה-N97.

* מחירים: סלקום - 4,140 שקל (או 115 שקל ב-36 תשלומים); אורנג' - 3,564 שקל (או 99 שקל ב-36 תשלומים); פלאפון - 4,676 שקל (או 130 שקל ב-36 תשלומים).