פרה חולבת: המתקן הסולארי ביוטבתה מכניס 175 אלף שקל בשנה

דורי דודוביץ, מנכ"ל ובעלים של החברת הסולארית דוראל שהתקינה את המתקן: "הוכח מעל לכל ספק כי הפוטנציאל הגלום בייצור אנרגיה מהשמש בישראל הוא יוצא מן הכלל"

מערכת סולארית בהספק 50 קילו ואט שהותקנה על גגות הרפת בקיבוץ יוטבתה לפני שנה הניבה לבעליה הכנסות בהיקף 175 אלף שקל. על-פי נתונים שמסרה היום (ה') החברת הסולארית דוראל שהתקינה את המערכת, הפיק המתקן חשמל בכמות של 88 אלף קוט"ש, כ-5% יותר מתהחזיות.

המערכת שהותקנה על הרפת ביטבתה היא מסוג THIN FILM המשתרעת על פני 800 מ"ר ובעלת כושר ייצור של 50 קילווואט. עלות הקמתה היתה כ-1.2 מיליון שקל. מעבר לתפוקת המערכת הודות לשמש המדברית, עלו הכנסות המערכת הודות לעליית המדד. בעת התקנת המערכת עמד התעריף על 2.01 שקל לקוט"ש ושנה אחר כך משלמת חברת החשמל 2.18 שקל לקוט"ש, כאמור, בצמוד למדד למשך 20 שנה.

בחבל אילת-אילות, קיימות היום 2 מערכות פוטו וולטאיות מותקנות ופעילות, ברפת יוטבתה ובחניון יוטבתה. שתיהן הותקנו על ידי חברת "סולארית דוראל" בשיתוף עם קיבוץ יוטבתה. חניון יוטבתה, הינו החניון הסולארי המקורה הראשון בישראל, כאשר גג החניון הינו מערכת קולטים של 50 קילווואט. מחודש אוגוסט 2009, בו נחנכה המערכת ועד היום, חסכה המערכת 21 טון גזי חממה והניבה הכנסות בגובה 60 אלף שח ממכירת החשמל. במקרה זה, בעת הקמת המערכת עמד התעריף על 1.97 שקל לקוט"ש ואלו כעת, בצמידות למדד נמכר קוט"ש ב 2.04 שקל.

דורי דודוביץ, מנכ"ל ובעלים של חברת סולארית - דוראל אמר כי "הוכח מעל לכל ספק, שהפוטנציאל הגלום בייצור אנרגיה מהשמש בישראל ובחבל אילות בפרט, הוא יוצא מן הכלל".