שטיינמץ מכר מניות סלקום לדסק"ש ב-150 מיליון שקל

הרוכשת, בעלת השליטה דיסקונט השקעות, רכשה את המניות, המהוות 1.5% מהון המניות של סלקום, לפני כחודשיים בדיסקאונט של 10% על מחיר השוק - והרוויחה מאז כ-45 מיליון שקל "על הנייר"

בני שטיינמץ מנזיל נכסים. ל"גלובס" נודע, כי לפני כחודשיים מכר שטיינמץ את החזקותיו בחברת הסלולר סלקום לבעלת השליטה, דיסקונט השקעות, מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. שטיינמץ החזיק ב-1.5% מהמניות, וקיבל תמורתן 150 מיליון שקל. מקבוצת שטיינמץ לא נמסרה תגובה לידיעה.

גם בריאן גרינספן, שהחזיק כ-0.5% ממניות סלקום , מכר את החזקותיו לדסק"ש . העסקה התבצעה במהלך חודש ינואר, והמניות נמכרו במחיר של 102 שקל, דיסקאונט של כ-10% לעומת מחיר המניה בשוק.

מאז, עלתה מניית סלקום בעוד 10% למחיר של 131 שקל. כלומר, רווחי אי.די.בי "על הנייר" מסתכמים ב-45 מיליון שקל על החבילה, בתוך פחות מ-3 חודשים.

עסקה זו היא למעשה הפעם הראשונה שאי.די.בי רוכשת מניות של סלקום מאז הונפקה החברה לפני כשלוש שנים. בשלוש השנים האחרונות הקבוצה בעיקר מכרה מניות של סלקום, בהיקף מצטבר של מאות מיליוני שקלים. העובדה שכעת אי.די.בי בוחרת להגדיל את החזקותיה, מלמדת כי למרות שסלקום נמצאת ברמות שיא, באי.די.בי עדיין רואים את רמות המחירים הנוכחיות כאטרקטיביות.

בני שטיינמץ מושקע בסלקום מאז אמצע שנות ה-90. לא ניתן לדעת את הרווח שעשה במכירה, אך ניתן להניח כי מדובר בתשואה תלת ספרתית. מאז הונפקה סלקום שווייה כמעט והכפיל את עצמו, והוא עומד כיום על 3.42 מיליארד דולר. לכך, יש להוסיף את הדיבידנדים השמנים שמחלקת החברה מדי רבעון, מהם נהנה גם שטיינמץ. בשנת 2009 חילקה סלקום דיבידנד של 1.2 מיליארד שקל, וחלקו של שטיינמץ בכך עמד על 180 מיליון שקל.

הרחבה - הערב בעיתון "גלובס"